سه‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۲
صادرات 24 میلیارد تومانی خراسان رضوی در زمینه کتاب در سال 98

معاون فرهنگی اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی از تولید بیش از 4726 عنوان و صادرات 24 میلیارد تومانی کتاب در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی، افشین تحفه‌گر با اعلام این خبر گفت: سال گذشته بیش از 4726 عنوان کتاب برا‌ی اخذ مجوز به دبیرخانه هیئت نظارت بر نشر کتاب رسید که از این تعداد 2691 عنوان کتاب مجوز انتشار گرفتند و 3480 عنوان کتاب چاپ شده اعلام وصول شد. 

معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی، شمارگان کتاب‌های چاپ شده در سال 98 را نیز 6 میلیون و 640 هزار و 49 جلد اعلام کرد.

وی ادامه داد: آمار خروج کتاب از گمرک استان هم 1321 عنوان کتاب در شمارگان یک میلیون و 619 هزار و 134 جلد بوده است.

تحفه‌گر ارزش ریالی صادرات کتاب در استان خراسان رضوی را بیش از 24 میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: این مقدار صادرات کتاب برای اولین بار در سال 98 اتفاق افتاده است.

معاون فرهنگی و  رسانه‌ای اداره‌کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی درخصوص چاپ کتاب در فروردین‌ماه 99، گفت: علیرغم شیوع کرونا و با توجه به اینکه سال گذشته، برای نخستین بار در خراسان رضوی سیستم صدور مجوز اینترنتی کتاب راه‌اندازی شد و این خدمات به صورت غیرحضوری انجام می‌شد، 198 عنوان کتاب به دبیرخانه جهت اخذ مجوز رسید که از این تعداد 115 عنوان کتاب مجوز چاپ گرفتند و از آن تعداد هم 97 عنوان با شمارگان 213 هزار و 851 جلد به چاپ رسید.

وی در پایان با اشاره به نامگذاری سال 99 به عنوان سال جهش تولید افزود: امید داریم با توجه به اینکه در سال جهش تولید هستیم، تولیدات فرهنگی به‌ویژه کتاب از جهش خوبی برخوردار شود و در کنار آن نیز فرهنگ مطالعه و کتابخوانی در بین مردم گسترش یابد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها