چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۰:۲۴
مراسم جایزه ادبی بهمن غیرحضوری شد

دبیرخانه‌ جایزه‌ ادبی بهمن، برگزاری مراسم حضوری و اعلام نام برندگان، همچنین اهدای جوایز سال ۱۳۹۸ به دلیل شرایط عمومی کشور، با تغییراتی متناسب با این شرایط انجام می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دبیرخانه جایزه ادبی بهمن با صدور اطلاعیه‌ای اعلام کرد شرایط فاصله گذاری اجتماعی ایجاب می‌کند تا دومین دوره برگزاری این جایزه به صورت غیر حضوری باشد. 

در این اطلاعیه ضمن ارائه گزارش کار از دومین دوره برگزاری این جایزه آمده بررسی داستان‌ها و انتخاب آثاری که با ویرایش، امکان چاپ و انتشار آن‌ها در دومین کتاب «مجموعه برگزیدگان جایزه‌ی ادبی بهمن» موجود بود، در اواسط آبان‌ماه به پایان رسید و کتاب مجموعه داستان‌های برگزیده، شامل بیست اثر، در ابتدای آذرماه برای اخذ مجوز نشر توسط نشردف به وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تحویل شد. پس از (بالغ بر) دو ماه معطلی و بالاخره با پیگیری و مراجعه‌ حضوری، حذف دو داستان (و درخواست جایگزینی داستان‌های جدید از نویسندگان به‌جای داستان‌های حذف شده) مجوز نشر کتاب صادر شد.

با توجه به تعداد بیشتر داستان‌های منتخب نسبت به سال قبل (بیست داستان منتخب، که گواه مشارکت بیشتر شرکت‌کنندگان بود)، آماده‌سازی پیش از چاپ کتاب تا اواسط بهمن‌ماه به درازا کشید. متأسفانه امیدمان به تولید کتاب و برگزاری مراسم در اسفندماه، مقارن با زمزمه‌های بیماری کرونا و ورود به مرحله تعطیلی‌های جسته‌گریخته و سپس سراسری کشور، همچنین دغدغه‌های مربوط به وضع جدید، برای بار دوم جدول برنامه‌های جایزه ادبی بهمن را تحت‌الشعاع قرار داد.  

نگرانی‌های ذهنی، مسئله قرنطینه و سلامت عمومی، که هنوز رفع نشده و شیوه‌های زندگی اجتماعی را دگرگون کرده است، همچنین وظیفه ما برای وفای به عهد و ارج نهادن به علاقه‌مندان ادبیات فارسی و داستان‌نویسی، نهاد دبیرخانه را بر آن داشت تا با ایجاد تغییراتی چند در نحوه برگزاری جایزه ادبی بهمن، این مراسم را برگزار کند.  

نحوه برگزاری دومین دوره جایزه ادبی بهمن:
۱.  در اواخر اردیبهشت‌ماه سال جاری با اعلام تاریخ و زمان تولید و توزیع سراسری کتاب، متولیان جایزه، طی یک برنامه‌ کوتاه زنده از طریق شبکه‌های اجتماعی برندگان را معرفی خواهند کرد.  

۲.  جوایز نفرات اول تا سوم و کتاب‌های اهدایی به نویسندگان داستان‌های منتخب، با پست برای آنها ارسال می‌شود.

۳.  فراخوان عمومی جایزه ادبی بهمن برای سومین دوره پیاپی، از خردادماه ۱۳۹۹ اعلان خود را منتشر خواهد کرد.  

۴.  بدیهی است چنانچه امکان برگزاری سومین مراسم به‌صورت حضوری فراهم شود، از کلیه منتخبان و شرکت‌کنندگان سال ۹۸ هم دعوت به‌عمل می‌آید تا در مراسم حضوری سال آتی، برگزارکنندگان بتوانند با افتخار، به دیدار این عزیزان هم از نزدیک، نائل شوند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها