چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸
هجدهمین جشنواره بین‌المللی امام رضا (ع) متفاوت برگزار می‌شود

مدیرعامل بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا جشنواره امام رضا (ع) در استان‌های کشور به صورت ویژه برگزار خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در خراسان رضوی به نقل از روابط عمومی بنیاد بین‌المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع)، محمودرضا برازش اظهار کرد: متأسفانه بیماری کرونا این روزها همه کشورهای دنیا را آلوده کرده و مناسبات سیاسی، اقتصادی و اجتماعی را تحت تأثیر خود قرار داده است. کشور ما نیز از این موضوع مستثنا نبوده و بسیاری از فعالیت‌ها و اقدامات دینی، فرهنگی و هنری تحت تأثیر این ویروس، دستخوش تغییر شده‌اند و حرم مطهر امام رضا (ع) و  سایر اماکن مقدس کشور برای زیارت و حضور زائران تعطیل‌ شده است و معلوم نیست عادی‌سازی شرایط چه زمانی محقق شود.

برازش تصریح کرد: در این راستا جلسه هیئت مدیره بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) ابتدای اردیبهشت امسال به‌صورت ویژه تشکیل و مقرر شد برنامه شب میلاد امام هشتم، تقدیر از خادمان داخلی و بین‌المللی فرهنگ رضوی، هجدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) و تقدیر از برگزیدگان جشنواره‌های استانی با ملاحظات ویژه و به‌صورت محدود برگزار شود که مورد موافقت وزیر محترم فرهنگ و ارشاد اسلامی نیز قرار گرفت.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی هنری امام رضا (ع) بیان کرد: در این راستا امسال برنامه شب میلاد امام رضا (ع) همانند سال‌های گذشته برگزار نخواهد شد و راهکار دیگری برای این مهم پیش‌بینی شده است؛ اگر تا پیش از میلاد امام رضا (ع) که 13 تیرماه است، شرایط بهداشتی اجازه حضور افراد در یک سالن و برگزاری مراسم را به ما ندهد، با همکاری رسانه ملی و بهره‌گیری از فضای مجازی مراسم جشن شب میلاد و تجلیل از خادمان فرهنگ رضوی و برگزیدگان جشنواره‌های استانی امام رضا (ع) برگزار خواهد شد اما اگر شرایط بهداشتی بهتر شد و امکان برگزاری مراسم را با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی و فاصله گذاری اجتماعی را داشته باشیم، مراسم شب میلاد به صورت محدود در یکی از سالن‌های شهر مشهد برگزار می‌شود.

وی افزود: برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری امام رضا (ع) در استان‌ها نیز امسال تحت تاثیر شیوع کرونا قرار گرفت و مطابق سنوات گذشته امکان انتشار فراخوان و شروع جشنواره‌ها از اسفند سال گذشته فراهم نشد. در این راستا و پس از دریافت نظرات دبیران جشنواره‌های استانی مقرر شد مراسم هجدهمین دوره جشنواره بین المللی امام رضا (ع) در استان‌های کشور در نیمه دوم سال 99 و پس از پایان ماه صفر آغاز و تا انتهای سال ادامه یابد که اطلاعات لازم در این خصوص به‌زودی در سایت بنیاد بین المللی امام رضا (ع) به نشانی shamstoos.ir منتشر خواهد شد.

برازش تصریح کرد: بنیاد بین‌المللی امام رضا (ع) طی ماه‌های گذشته علاوه بر پیگیری امور مربوط به برگزاری جشنواره‌های فرهنگی و هنری امام رضا (ع) تلاش کرده با استفاده از ظرفیت شبکه‌های مجازی، برای نشر و گسترش معارف اهل بیت (ع) برنامه‌ریزی و فعالیت کرده و از تولید آثار فرهنگی و هنری در این حوزه حمایت کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها