شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۹
معرفی بخش‌ ویژه‌ بیست‌وهفتمین جشنواره کتاب سال دانشجویی

سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی، بخش ویژه‌ بیست‌وهفتمین جشنواره کتاب سال دانشجویی را به موضوعاتی همچون «مطالعات رسانه»، «آسیب‌های اجتماعی» و «مدیریت بحران» اختصاص داد.



 
به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در فراخوان بیست و هفتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی که از سوی سازمان انتشارات جهاددانشگاهی اعلام شده، بخش ویژه‌ بیست‌وهفتمین جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی به موضوعات «مطالعات رسانه»، مطالعات فرهنگی (شامل اقتصاد فرهنگ، سیاستگذاری فرهنگی، فرهنگ دانشگاهی)، «آسیب‌های اجتماعی»، «اقتصاد مقاومتی و تولید داخلی»، «مدیریت بحران» و «اخلاق حرفه‌ای» اختصاص یافت.
 
دانشجویان مولف و مترجم فرصت دارند تا 31 تیرماه سال جاری آثار خود را به دبیرخانه دائمی جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی ارسال کنند.
 
براساس این فراخوان دانشجویان تمامی رشته‌ها و مقاطع تحصیلی دانشگاهی و طلاب مقاطع تحصیلی سطح 2 و 3 می‌توانند آثار خود را به تعداد نامحدود و براساس شرایط ذیل در 6 گروه اصلی شامل فنی و مهندسی، علوم پایه، علوم انسانی، کشاورزی و منابع طبیعی، علوم پزشکی و دامپزشکی، هنر و معماری و بخش ویژه به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.
 
همزمانی دوره‌ تحصیل دانشجو با زمان چاپ و انتشار اثر، دارا بودن مشخصات عمومی کتاب برای اثر منتشر شده، داشتن اعلام وصول از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، انتشار کتاب در ابتدای سال 97 تا پایان 98، ثبت‌نام اینترنتی، ارسال دوجلد از کتاب به دبیرخانه و ارسال نسخه‌ای از متنِ زبان اصلی آثار ترجمه شده، از جمله شرایط شرکت در جشنواره ملی کتاب سال دانشجویی است.
 
همچنین دانش‌آموختگانی که حداکثر یک‌سال پس از فارغ التحصیلی، کتاب خود را در بازه زمانی (97-98) به چاپ رسانده‌اند نیز می‌توانند در جشنواره شرکت کنند. کتاب‌های الکترونیک ارسال شده به دبیرخانه جشنواره نیز باید دارای مجوز وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و هولوگرام باشند.
 
آثار دریافت شده بازگردانده نخواهند شد و به آثار برگزیده‌ای که توسط بیش از یک نفر تألیف یا ترجمه شده‌اند، صرفا یک جایزه تعلق خواهد گرفت.
 
ناشران نیز می‌توانند آثار دانشجویی خود را به همراه فرم ثبت‌نام اینترنتی، به دبیرخانه جشنواره کتاب سال دانشجویی ارسال کنند. در آیین اختتامیه جشنواره از ناشرانی که براساس ملاک‌های دبیرخانه، بهترین شکل مشارکت را در انتشار آثار دانشجویی داشته‌اند، تجلیل خواهد شد.
 
همچنین در مراسم پایانی این جشنواره جوان‌ترین پدیدآورنده، مولف و مترجم، معرفی و مورد تجلیل قرار خواهد گرفت.
 
این جشنواره هر سال همزمان با هفته کتاب جمهوری اسلامی ایران و با هدف ایجاد نشاط علمی در فضای دانشگاهی کشور، شناسایی و حمایت از دانشجویان نوقلم و صاحب اندیشه، معرفی و تجلیل از ناشران فعال در زمینه آثار دانشجویی و تقویت بنیه علمی دانشجویان برگزار می‌شود.
 
علاقه‌مندان می‌توانند پس از ثبت‌نام از طریق سامانه اینترنتی به نشانی  www.isba.ir، دو نسخه از اصل اثر را به همراه فرم ثبت‌نام اینترنتی به آدرس پستی دبیرخانه جشنواره واقع در تهران،‌ خیابان انقلاب، خیابان فخر رازی، خیابان شهدای ژاندارمری، پلاک 72، صندوق پستی:1163-13145 سازمان انتشارات جهاد دانشگاهی ارسال و برای کسب اطلاعات بیشتر با شماره تلفن 66952727 تماس بگیرند.
 
با توجه به لزوم پیشگیری از شیوع بیماری کرونا، شرکت کنندگان باید پس از ثبت‌نام الکترونیکی (که از 23 فروردین‌ماه آغاز شده)، نسخه فیزیکی کتاب خود را تنها در بازه زمانی 1 تا 31 تیرماه (به شرط اعلام وضعیت عادی توسط ستاد ملی کرونا) به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند. بدیهی است آثاری که پیش از این تاریخ به دبیرخانه ارسال شود، توسط دبیرخانه دریافت نخواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها