سه‌شنبه ۲۶ فروردین ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۸
خسارت ۲۵ میلیارد تومانی به صنوف فرهنگی و هنری و رسانه‌ای در استان قزوین

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین از برآورد خسارت ۲۵۰ میلیارد ریالی به صنوف فرهنگی و هنری و رسانه‌ای این استان ناشی از بحران کرونا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در قزوین، محمدحسین اسماعیلی با اعلام این مطلب گفت: با توجه به اینکه صنوف فرهنگی و هنری از اولین مشاغلی بودند که در بحران کرونا تعطیل شدند و با توجه به اینکه ایام اسفند و فروردین اوج فعالیت‌های فرهنگی و هنری در کشور است لذا این صنوف متحمل خسارات سنگینی شدند.

وی افزود: در این میان بخش هنری شامل آموزشگاه‌های آزاد هنری، گالری، سینما، استودیو، موسیقی، تئاتر، هنرهای تجسمی حدود ۲۰ میلیارد ریال، بخش فرهنگی شامل کتابفروشی، موسسات فرهنگی، کانون‌های آگهی و تبلیغات، مراکز انتشاراتی، چاپخانه‌ها، موسسات قرآنی، فروشگاه‌های محصولات فرهنگی و کافه کتاب‌ها، حدود ۲۱۰ میلیارد ریال و بخش رسانه‌ای شامل خبرگزاری‌ها و پایگاه‌های خبری و رسانه‌های برخط، موسسات مطبوعاتی و رسانه‌های مکتوب، حدود ۲۰ میلیارد ریال خسارت دیدند.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قزوین ادامه داد: مکاتبات لازم ازسوی این اداره‌کل در این خصوص برای حمایت از صنوف فرهنگی و هنری و رسانه‌ای با مراجع ذیربط از جمله وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و استانداری صورت گرفته و پیگیری‌های لازم جهت جلب حمایت‌های مورد نیاز از دولت با جدیت تمام در حال انجام است و انشاالله بسته‌های حمایتی از اصحاب فرهنگ و هنر و رسانه ازسوی دولت اعلام خواهد شد.

وی در پایان با تشکر ویژه از هنرمندان و اصحاب فرهنگ که در بحران کرونا با تولیدات فرهنگی و هنری در کنار مردم و مسئولان بودند، ابراز امیدواری کرد: با حمایت‌های دولت بتوانیم بخشی از خسارات وارده به این عزیزان را جبران کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها