یکشنبه ۲۴ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۷
حسن انوشه مردی از تبار فرهنگ بود

دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو_ایران درگذشت حسن انوشه (نویسنده و پژوهشگر زبان و ادبیات فارسی) را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) حجت‌الله ایوبی (دبیرکل کمیسیون ملی یونسکو_ایران)، در پیامی با تسلیت درگذشت مرحوم حسن انوشه تاکید کرد که ایشان مردی از تبار فرهنگ بود که با حضور مؤثر خود، خدمات بسیاری به فرهنگ و ادب این سرزمین کرده است که هماره در یاد مردم قدرشناس ایران باقی خواهد ماند.
متن پیام ایوبی به این شرح است:
به نام خدا
 مردی از تبار فرهنگ، به لطافت هنر و از جنس دانایی چشم از جهان فروبست. او که چشم جهانیان به نورِ علم و ادب و دانایی گشوده بود دیگر در میان ما نیست. حسن انوشه، مردی پرتلاش و لباب از نور را از این پس باید در لابه‌لای نامه‌هایش، دانشنامه‌هایش و صدها و صدها نوشته با شکوهش سراغ گرفت. حسن انوشه همه چشم بود و دیده و یک جهان تلاش بود و اندیشه. رحلت آن راد مردِ ادب و فرهنگ بر همه ایرانیان به‌ویژه خاندان پرارجش تسلیت باد. شادی روحش را از ایزد منان خواستارم.
حسن انوشه در ۱۹ اسفند ۱۳۲۳ در بابل متولد شد. او تحصیلاتش را در دانشگاه تهران در رشته زبان و ادبیات عرب به انجام رساند و عضو هیئت امنای بنیاد فردوسی بود. از آثار او می‌توان به «تاریخ ایران کیمبریج: از ظهور اسلام تا آمدن دولت سلجوقیان»، «تاریخ ایران کیمبریج: از سلوکیان تا فروپاشی دولت ساسانیان»، «تاریخ ایران کیمبریج: از آمدن سلجوقیان تا فروپاشی دولت ایلخانان»، «ایران و تمدن ایرانی، کلمان هوار» و ترجمه «ایران در سپیده دم تاریخ» اشاره کرد. او در روز ۲۳ فروردین‌ ۹۹ به دلیل بیماری سرطان درگذشت.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها