چهارشنبه ۲۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۵:۴۴
رمان نوجوان «جادوی دژ» در کتابفروشی‌ها

«جادوی دژ» نوشته جعفر توزنده جانی برای نوجوانان منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات مدرسه، رمان نوجوان «جادوی دژ» بر اساس زندگی شخصیت معروف ایرانی، میر مهنا در ۱۹۲ صفحه نوشته شده است. 

میر مهنا دزد دریایی معروف در زمان کریم خان زند بود که وارد مبارزه با هلندی‌ها شد. پدرش حاکم ریگ بود و آن زمان دو کمپانی خیلی معروف در خلیج فارس فعالیت می‌کردند. کمپانی هند شرقی که مال انگلیسی‌ها بود و هلند شرقی مال هلندی‌ها. در واقع هلندها برای رقابت با انگلیسی‌ها و کمپانی هند شرقی، کمپانی هلند را راه‌اندازی کردند وبا پدر میرهنا وارد مذاکره شدند و جزیره خارک را در اختیار خودشان گرفتند. برای همین مساله میر مهنا وارد مبارزه شد و قدرت را در بندر ریگ به دست گرفت و هلندی‌ها را از جزیره خارک بیرون کرد. 

اما آن‌چه معروف است میر مهنا در آن زمان به کشتی‌ها در خلیج فارس حمله می‌کرد و غنائمش را به دست می‌گرفت. یک بار به کشتی انگلیسی که آن زمان در بندرعباس تجارت خانه داشتند و مردم هم دل خوشی از آن‌ها نداشتند حمله کرد و تجارت خانه آنها را هم به آتش کشید. تمام این اتفاقات دست به دست هم دادند و از میر مهنا شخصیت تاریخی ساختند. 

به گفته نویسنده «بر اساس زندگی میر مهنا رمان جادوی دژ را نوشتم. و بیشتر به جنبه داستانی توجه کردم تا تاریخی و چیزهایی را اضافه کردم که در زندگی میر مهنا نبود».

رمان «جادوی دژ» در فروشگاه‌های سراسر کشور و فروشگاه آن لاین انتشارات مدرسه به نشانی  www.enma.ir  در اختیار مخاطبان قرار دارد.
 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها