شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۴
اجرای مسابقه کتابخوانی «مرا بخوان» ویژه روزهای خانه‌نشینی

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس از اجرای مرحله دوم مسابقه کتابخوان مجازی «مرا بخوان» ویژه نوروز و ضرورت خانه نشینی حداکثری خبر داد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در فارس، روح‌الله منوچهری با اعلام اینکه مرحله دوم مسابقه کتابخوانی مجازی «مرا بخوان» در استان اجرا شده است، گفت: با توجه به تعطیلی کتابخانه‌های عمومی و عدم دسترسی اعضا به منابع کتابخانه‌ها، افراد می‌توانند با معرفی کتاب مورد علاقه خود یا معرفی و به اشتراک‌گذاری یک کتاب از کتابخانه‌های شخصی‌شان در این رویداد شرکت کنند.

وی با تصریح اینکه مهلت شرکت در این مسابقه تا پایان فروردین ماه 1399 خواهد بود، اضافه کرد: علاقه مندان در تمامی رده‌های سنی می‌توانند با انتخاب یک کتاب و معرفی آن در قالب یک ویدئو در این رقابت حضور یابند؛ فایل ویدئویی ارسالی با کادر افقی و حداکثر 60 ثانیه باشد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی فارس تصریح کرد: برای شرکت در این مسابقه، لازم است فایل ویدئوی معرفی کتاب ابتدا در صفحه اینستاگرام شرکت کنندگان با هشتگ‌های #مرا_بخوان و #کرونا_را_شکست_میدهیم منتشر و سپس به صفحه رسمی اینستاگرام اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان  فارس به نشانی (farslibrary) ارسال شود.

به گفته منوچهری، ذکر نام مخاطب و شهرستان و کتابخانه عمومی که شرکت‌کننده از آن کتاب دریافت کرده نیز در ابتدای معرفی الزامی است؛ پست مربوطه در این مسابقه باید تا زمان اعلام نتایج قابل مشاهده باشد و حذف نشود.

وی با بیان اینکه با عنایت به در پیش رو بودن ایام تعطیلات نوروز و بحران ناشی از شیوع عوامل بیماری زای كرونا، ایجاد زمینه‌های حضور حداكثری مردم در منازل و تبلیغ برای خانه نشینی به همراه ایجاد سرگرمی‌های مناسب از وظایف تمامی دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی است، عنوان کرد: در روزهای خانه نشینی بهترین کار سرزدن به دنیای ناشناخته کتاب‌هاست.

منوچهری با اعلام اینکه علی رغم تعطیلی فیزیکی کتابخانه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی و کتابخوانی در کتابخانه‌های عمومی متوقف نشده است، گفت: در این روزها چندین جشنواره و مسابقه با این موضوع در کتابخانه‌های عمومی برنامه ریزی شده است که مهم ترین آن‌ها آغاز بخش الکترونیک دهمین جشنواره کتابخوانی رضوی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها