دوشنبه ۱۴ بهمن ۱۳۹۸ - ۱۳:۴۶
ناشران افغانستان در راه نمایشگاه کتاب تهران

ناشران افغانستان در دیدار وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در هرات، برای شرکت در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اعلام آمادگی کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، محمد‌عمر شهاب، رئیس اتحادیه ناشران و قرطاسه فروشان ولایت هرات همراه با تعدادی از ناشران سرشناس هرات در محل نمایندگی فرهنگی با علی‌اصغر رضایی‌دستجردی، وابسته فرهنگی و مسئول خانه فرهنگ ایران در هرات دیدار و گفت‌وگو کردند.

در این دیدار، سرور محمدی، مسئول انتشارات عرفان، محمد‌عبدالله صالح، مسئول انتشارات قدس، عبدالمنان ایمانی، مسئول انتشارات یقین، عبدالغفار فاضلی، مسئول انتشارات فاضلی، سید‌صفر حسینی، مسئول انتشارات پیام، محمد‌رفیع بهره‌منشی و نماینده اتحادیه ناشران حضور داشتند.

محمد عمر شهاب ضمن قدردانی از نمایندگی فرهنگی کشورمان برای برگزاری نمایشگاه کتاب در دانشگاه دولتی هرات و تالار علامه سلجوقی، گفت: ما خواستار حمایت از ناشرین هرات جهت حضور در نمایشگاه‌های کتاب جمهوری اسلامی ایران هستیم.

رئیس اتحادیه ناشران با اشاره به کاربردی بودن زبان فارسی در طبع و نشر کتاب‌های دانشگاهی در افغانستان افزود: توجه ویژه جمهوری اسلامی ایران در استفاده از این ظرفیت در توسعه فعالیت‌های نشر در افغانستان و خصوصأ هرات به‌عنوان یکی از ولایت‌های هم مرز با ایران و پایتخت فرهنگی کشور افغانستان برای ما بسیار ارزشمند و مهم است.

در ادامه این نشست سایر ناشران هرات به بیان فعالیت‌های انتشارات با مسئولیت خویش پرداختند و از مشکلات و فرصت‌های پیش رو سخن به میان آوردند.

رضایی‌دستجردی در سخنانی، ابراز امیدواری کرد در دوره جدید فعالیت‌های مرکز فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، برنامه‌ریزی برای برگزاری نمایشگاه‌های فصلی در طول سال با مشارکت ناشرین هراتی در هرات و ولایات اطراف و نیز فراهم کردن تسهیلات لازم جهت حضور ناشران ولایت هرات در نمایشگاه‌های جمهوری اسلامی ایران در دستور کار مرکز فرهنگی قرار گیرد.

وی آمادگی خانه فرهنگ ایران در هرات را برای برگزاری همکاری‌های دوجانبه و برگزاری نمایشگاه‌های مشترک اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها