پنجشنبه ۳ بهمن ۱۳۹۸ - ۲۲:۳۴
مسدجامعی: نصب تابلوهای راهنما برای حوزه‌های فرهنگی دشوار و پرهزینه نیست

احمد مسجدجامعی با بیان اینکه اجرای طرح «نصب تابلوی راهنمای ناشران و کتابفروشان» دشوار و پرهزینه نیست، گفت: طرح نصب تابلو در منطقه 2 انجام شده و قابل بسط به دیگر مناطق نیز هست.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، احمد مسجدجامعی، عضو شورای اسلامی شهر تهران، با بیان این مطلب، گفت: البته ما بدون آن که مصوبه‌ای داشته باشیم از شورایاران خواستیم کتابفروشی‌ها را در محله‌ها شناسایی کنند و به شهرداری‌های مناطق هم گفتیم تابلوهای راهنما برای کتابفروشی‌ها نصب کنند. 

وی ضمن بیان این نکته که سازمان زیباسازی می‌تواند برای دیگر مشاغل فرهنگی هم این برنامه را اجرا کند، افزود: دستگاه‌ها و بخش‌های دیگر نیز به نشر کتابتوجه ویژه دارند زیرا تأثیر آن در حوزه فرهنگ بر کسی پوشیده نیست؛ برای نمونه جایزه ناشر سال، توسط ریاست محترم جمهوری اهدا می‌شود بنیان آن در زمان زنده یاد آیت الله‌هاشمی گذاشته شد. ایشان بر این نظر بودند که جنس کتاب و کیفیت کار نشر امری اساسی و پایه است که با دیگر بخش‌ها تفاوت دارد. 

عضو شورای شهر تهران افزود: لازم است برای سایر حوزه‌های فرهنگی نیز این برنامه به اجرا درآید و نشانه‌هایی برای معرفی آنها و راهنمایی مردم در نقاط در نظر گرفته شده نصب شود. البته این موضوع بحث‌های کارشناسی خود را نیز می‌طلبد.

مسجدجامعی با اشاره به این که در برخی مناطق مانند خیابان انقلاب، تعداد کتابفروشی‌ها زیاد است و در برخی محله‌ها فقط یک کتابفروشی وجود دارد گفت: باید در باره نصب تابلوها در مکان‌هایی که با تمرکز کتابفروشی‌ها مواجهیم بحث‌های تخصصی انجام گیرد و مشخص شود که این تابلوها برای تک تک کتابفروشی‌ها نصب شود یا همه آن‌ها در یک تابلو و البته با شکل خاصی باشد. علاوه بر این بحث‌های الکترونیک هم هست که می‌تواند به موقع خود مورد توجه قرار گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط