یکشنبه ۲۹ دی ۱۳۹۸ - ۱۴:۵۸
شناخت مولانا در کارگاه «حکایت نی»

کارگاه «مولوی‌شناسی» با حضور حجت الاسلام حمید وحیدی هرهفته پنجشنبه‌ها در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی مدیریت فرهنگی هنری منطقه شش و فرهنگسرای سرو، کارگاه آموزشی «‌حکایت نی» روزهای پنجشنبه هر هفته 10صبح با سرفصل‌های شرح احوال مولانا، تبیین آثار مولانا، خوانش و شرح مثنوی گزیده‌ دفتر اول و خوانش و شرح گزیده‌ فیه‌مافیه در فرهنگسرای سرو برگزار می‌شود.

تبیین این نشست به شرح زیر است: شکی نیست که مولانا تأثیر عمیقی در فرهنگ ما گذاشته است. چنانچه بسیاری از اشعار مولانا در فرهنگ زبانی و عامیانه ما تبدیل به ضرب المثل شده‌اند. در نتیجه شناخت مولانا به نوعی شناخت باورهایی است که در فرهنگ ما رایج است و ممکن است نیاز به نقد داشته باشد. به این منظور در کارگاه هم‌اندیشی با مولانا از منظر فلسفی و با نگاهی نقادانه زیرمایه‌های فلسفی تفکر مولانا را مورد بررسی قرار می‌دهیم و از حیث «معرفت‌شناسی» یا «شناختشناسی» و سپس از حیث «وجودشناسی» یا «هستی‌شناسی» و در نهایت از حیث فلسفه اخلاق و بر اساس حکایت‌های مثنوی و در مقایسه افکار مولانا با افکار سایر نظریه‌پردازهای شرق و غرب، سعی خواهیم کرد که نگاهی عمیق‌تر به زیرمایه‌های داستان‌های مثنوی و زیرمایه‌های گفته‌های مولانا داشته باشیم.

بنا بر اعلام، علاقه‌مندان با توجه به ظرفیت محدود کارگاه برای ثبت‌نام با شماره تلفن88881879 تماس بگیرند یا به نشانی خیابان ولیعصر، بالاتر از پارک ساعی خیابان ساعی فرهنگسرای سرو مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها