چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۳:۴۱
سیداسعد شیخ‌الاسلامی محقق پیشکسوت کرد درگذشت

پروفسور سیداسعد شیخ الاسلامی نویسنده و محقق کرد و صاحب کرسی و مؤسس رشته فقه شافعی در دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد، در سن ٨٩ سالگی در تهران دار فانی را وداع گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پروفسور سیداسعد شیخ الاسلامی نویسنده و محقق کرد، صاحب کرسی و مؤسس رشته فقه شافعی در دانشگاه تهران و دانشگاه آزاد و طراح و بانی آزمون تعیین سطح روحانیان اهل سنت، امروز چهارشنبه ١١ دیماه ١٣٩٨ در سن ٨٩ سالگی در تهران درگذشت.

سیداسعد شیخ‌الاسلامی در سال 1311 در شهرستان سنندج به دنیا آمد. وی فرزند سیدمحمد و نوه سید عبدالعزیز شیخ‌الاسلام کردستان از خانواده‌های مشهور و اهل علم در کردستان بود.

وی تحصیلات ابتدایی و متوسطه را در سنندج به پایان رساند و برای ادامه تحصیل به تهران آمد و در دانشکده ادبیات و علوم انسانی ثبت‌نام کرد و به اخذ درجه لیسانس در رشته زبان و ادبیات فارسی نائل شد. در خلال همین ایام نزد پدر خود حاج‌سید‌محمد شیخ الاسلام به کسب علوم و معارف رایج در آن زمان پرداخت و به دریافت گواهی افتاء و تدریس از عالم فاضل مرحوم ملامحمود مفتی کردستان و مرحوم پدرش نائل شد.

شیخ‌الاسلامی در سال 1336 وارد دانشکده الهیات و معارف اسلامی شد و پس از دریافت درجه کارشناسی و موفقیت در کنکور مقطع دکتری در سال 1344 شمسی به اخذ درجه دکتری در رشته منقول سابق (فقه و مبانی حقوق اسلامی فعلی) نائل شد.

وی علاوه بر کسب علم و دانش از سیدمحمد شیخ‌الاسلام کردستان (پدر) که استاد ممتاز دانشگاه تهران بود، در محضر اساتیدی هم‌چون ملامحمود مفتی کردستان پسر عبدالله دشه‌ای، عبدالحمید بدیع‌الزمانی مهی سنندجی، بدیع الزمان فروزانفر، محمد محمدی رئیس دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران، ابراهيم پورداوود، حسن تقی‌زاده، محمود شهابی، جلال‌الدین همایی، عبدالحسین زرین کوب،  فاضل ‌تونی، ذبیح‌لله صفا و احسن خطیبی کسب فیض کرد.

بر وایه همین گزارش، مراسم تشییع و وداع با پیکر زنده‌یاد شیخ‌الاسلامی روز جمعه ۱۳ دیماه ١٣٩٨ ساعت ۹ و نیم صبح در دانشکده الهیات و معارف اسلامی دانشگاه تهران واقع در خیابان مفتح تقاطع خیابان مطهری برگزار می‌شود.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۰۸:۲۰ - ۱۳۹۸/۱۰/۱۲
    خدایش بیامرزاد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها