چهارشنبه ۱۱ دی ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۱
​پویش مردمی «شهر یار مهربان» برای احیای کتابخانه تفکر

کمپین مردمی شهریارمهربان برای ساخت مجدد کتابخانه آتش گرفته «تفکر» و تامین 13 هزار جلد کتاب به همت موسسه تبیان آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی پویش مردمی شهر یار مهربان؛ حدود یک ماه پیش، در روزهای ملتهب تهران بعد از اعلام گرانی ناگهانی بنزین اتفاق غم‌انگیزی در یکی از شهرستان‌های حومه تهران؛ کتابخوان‌های زیادی را عزادار کرد.

کتابخانه «تفکر» شهریار، با بیش از 13 هزار جلد کتاب و امکانات دیگرش در آتشی عمدی از سوی اشرار به طور کامل خاکستر شد.

این کتابخانه، تنها پایگاه فرهنگی فعال در منطقه محروم و کم برخوردار باغستان شهریار بود که روزانه میزبان تعداد زیادی از کودکان و نوجوانان برای استفاده از تسهیلات فراهم شده بود.

مریم رضایی، مدیر کتابخانه‌های عمومی شهریار در این‌باره گفت: مردم این منطقه به دلیل شرایط سخت اقتصادی با تعداد خانوار بالا در خانه‌های بسیار کوچک زندگی می‌کنند که این مسئله معضل زیادی برای مکان درس خواندن بچه‌ها فراهم کرده بود. کتابخانه تفکر با فراهم کردن امکان مطالعه در محیطی آرام، بخش قابل توجهی از این مشکل را حل کرده بود.

این کتابخانه در شرایط اقتصادی فعلی و گرانی سرسام‌آور کتاب به امکانی سهل الوصول برای اهالی منطقه تبدیل شده بود، که با وجود 13 هزار جلد کتاب در حوزه‌های متنوع به‌ویژه کتاب مرجع، نیازهای اعضا را برطرف کند. حالا با آتش گرفتن این محیط فرهنگی و از بین رفتن گنجینه‌ای از کتاب، مشکلات زیادی برای مردم این منطقه بوجود آمده‌است.

مجموعه نشانک به عنوان بخش فرهنگی تبیان، با حمایت نهادکتابخانه‎های عمومی کشور در نظر دارد، در راستای رفع این مشکل و بازگشایی هر چه سریعتر این کتابخانه پویشی مردمی برای تامین 13 هزار جلد کتاب از بین رفته ایجاد کند.

پویش مردمی «شهریار مهربان» با هدف راه‌اندازی مجدد این کتابخانه، از مردم ایران دعوت می‎کند تا با اهدای کتاب‌های قابل استفاده در این مرکز فرهنگی به احیای کتابخانه تفکر شهریار کمک کنند. شما می‌توانید با اهدای حداقل سه کتاب و دعوت از 3 نفر دیگر برای اهدای کتاب،  به این پویش مردمی بپیوندید.

جمع آوری کتاب‌های اهدایی توسط موسسه تبیان به آدرس بلوار کشاورز، خیابان نادری، نبش حجت دوست، موسسه فرهنگی تبیان و یا کتابخانه‌های عمومی سراسر کشور انجام می‌شود.

برای اطلاع از جزئیات بیشتر می‌توانید با شماره 81200000 موسسه تبیان تماس بگیرید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها