سه‌شنبه ۱۰ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۲
غلامرضا امامی از «روایت فلسطین» می‌گوید

غلامرضا امامی، مهمان برنامه تلویزیونی شب روایت سه‌شنبه (10 دی) با موضوع «روایت فلسطین»‌ می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بیست و دومین برنامه «شب روایت» امشب سه‌شنبه ۱۰ دی با موضوع «روایت فلسطین»‌ روی آنتن شبکه چهار سیمای جمهوری اسلامی ایران می‌رود.

در این قسمت از برنامه مذکور، مسعود دیانی با غلامرضا امامی، نویسنده، مترجم، پژوهشگر و سر ویراستار ایرانی به گفت‌وگو می‌نشیند.

امامی سال‌ها ویراستار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان بوده و مدیریت انتشارات موج و پندار هم از دیگر سوابق اوست. در کارنامه ترجمه وی هم، نام‌هایی چون غسان کنفانی، اومرتو اکو، اوریانا فالاچی و لئو لئونی به چشم می‌خورد.

غلامرضا امامی برگزیده ایرانی نویسندگان یونسکو است و سال ۱۳۵۵ به مدت یک‌ماه دوره تولید کتاب را در توکیو گذرانده است. کتاب «آی ابراهیم » وی به‌عنوان رتبه برتر نخستین جشنواره کتاب کانون و برگزیده شورای کتاب کودک شناخته شده است. در سال ۱۳۵۹ کتاب «عبادتی چون تفکر نیست» برتر جایزه جهانی لایپزیک گردید و وی عازم اروپا شده و پس از دریافت جایزه به عنوان وابسته فرهنگی سفارت جمهوری اسلامی ایران در واتیکان درآمد. از امامی تاکنون بیش از ۶۰ عنوان کتاب و صدها مقاله منتشر شده است.

در بخش دیگر این‌برنامه، علیرضا مختارپور در آیتم «لذت متن» بخش‌هایی از کتاب جوامع الحکایات و لوامع الروایات از سدیدالدین محمد عوفی را می‌خواند. آیتم «سرنوشت» با قلم و اجرای مسعود دیانی و «ادبیات مسئله» و «معرفی مهمان» از دیگر بخش‌های برنامه هستند.

این‌برنامه امشب سه‌شنبه ۱۰ دی از ساعت ۲۳ روی آنتن شبکه چهار سیما می‌رود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها