دوشنبه ۱۸ آذر ۱۳۹۸ - ۰۸:۵۸
​رونمایی بخشی از اسناد مربوط به رهبر معظم انقلاب در کتابخانه ملی

بخشی از اسناد مربوط به رهبر معظم انقلاب برای نخستین بار در نمایشگاه تاریخ محلی خراسان در کتابخانه ملی رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان اسناد وکتابخانه ملی ایران، یکی از این اسناد که مربوط به سال 1345 است برای نخستین بار در هفتمین نمایشگاه تاریخ محلی موزه کتاب و میراث مستند سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران در معرض دید عموم قرار می گیرد.
 
همچنین اصل دست نوشته حضرت آیت‌‎الله خامنه ای در ذیل یکی از شماره‌های مجله گنجینه (از مجلات چاپ شده سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران) در این نمایشگاه قابل مشاهده است.
 
از دیگر اسناد مربوط به رهبر معظم انقلاب در این نمایشگاه می توان به دست نوشته دیگری از ایشان در نخستین صفحه از کتاب مجمع الاصناف (شهرآشوب) که در سال 1375 از سوی مقام معظم رهبری به کتابخانه ملی ایران اهدا شد، اشاره کرد.
 
در کنار دست نوشته‌های رهبر معظم انقلاب اسلامی، عکس هایی از حضور ایشان در تظاهرات سال 1357 در مشهد مقدس به چشم می‌خورد.
 


آیین گشایش هفتمین نمایشگاه استانی موزه کتاب و میراث مستند ایران با عنوان «خراسان سرزمین خورشید» برگزار می‌شود.
 
این نمایشگاه (دوشنبه 18 آذرماه) ساعت 12:30 به همت سازمان اسناد و کتابخانه ملی ایران و همراهی استانداری خراسان رضوی و نهادهای فرهنگی- پژوهشی استان در تالار قلم همایش‌های بین‌المللی سازمان اسناد و کتابخانه ملی برگزار خواهد شد.
 
استاندار خراسان رضوی، برخی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی و نیز مقامات، مشاهیر، مفاخر استانی و جمع کثیری از اساتید دانشگاه، دانشجویان، اصحاب قلم، اهالی هنر و تاریخ در این آیین حضور خواهند داشت.
 
از برنامه‌های جانبی هفتمین نمایشگاه تاریخ محلی می‌توان به اجرای موسیقی توسط حجت اشرف زاده خواننده زاده نیشابور و نیز قرعه کشی اهدای کمک هزینه سفر به مشهد مقدس برای هشت نفر از شرکت کنندگان اشاره کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها