یکشنبه ۱۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۵۰
​کتاب «اسرار خانه‌ نفرین شده» منتشر شد

جلد نخست مجموعه «بازگشت دراکولا» با عنوان کتاب «اسرار خانه‌ نفرین شده» نوشته بهروز واثقی از سوی انتشارات سین منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)،‌ کتاب «اسرار خانه‌ نفرین شده» جلد اول از مجموعه‌ای در ژانر ترس و وحشت با عنوان «بازگشت دراکولا» است که به نویسندگی بهروز واثقی توسط انتشارات سین منتشر شده است. نویسنده در این کتاب به خوبی توانسته دنیای ذهنی نوجوانان و بحران‌ها و تنش‌های ذهنی و روانی نوجوانان مخصوصاً در ارتباط با شناسایی خود و مدیریت روابط با دیگران را موشکافی کرده و ترس‌ها، هراس‌ها و نگرانی‌های آنان را مورد واکاوی قرار دهد. 

بابک که شخصیت اصلی کتاب «اسرار خانه‌ نفرین شده» و مجموعه دراکولاست، نمادی از تمام نوجوانانی است که به خاطر خلقیات و یا ظاهر متفاوت‌شان ارتباط خیلی قدرتمند و موثری با دیگران ندارند و از سوی خانواده و اطرافیان خود به درستی درک نمی‌شوند. بابک نوجوانی است که مثل دیگر نوجوانان دوست دارد خود را به دیگران ثابت کرده و برتری‌ها و شایستگی‌های خود را به اثبات برساند. اگرچه خامی، کم تجربگی و البته عدم توانایی صحیح در کنترل هیجانات، او را در این مسیر با دردسرها و مشکلات مختلفی مواجه می‌سازد. 

داستان کتاب، از نثری روان و جذاب برخوردار است که با تصویرسازی‌های متعدد و هنرمندانه به مخاطب در ذهنیت‌سازی و تخیل فضای داستانی کمک می‌کند. نوع شخصیت‌پردازی‌ها نیز به گونه‌ای صورت گرفته که مخاطب بتواند با شخصیت‌های داستان مخصوصاً بابک همذات‌پنداری کرده و بخشی از دغدغه‌ها و روحیات خود را در آنها بیابد. 

اگرچه دراکولا شخصیتی تخیلی و غیر ایرانی است، در داستان‌های مجموعه بازگشت دراکولا، نویسنده تصویر و مختصات جدیدی از این موجود خیالی ارایه می‌دهد و با تلفیق داستانی این شخصیت‌ با موجودات و جادوگران خیالی ایران باستان مثل آل‌ها، عفریته‌ها، مردخوارها و ... و بردن مخاطب به سرزمین خیالی جادُوان، سبک جدیدی از فضاسازی ترسناک و تخیلی را با بهره‌گیری از شخصیت‌های تخیلی ایرانی و غیر ایرانی ارایه می‌دهد. 

نکته مهم و برجسته دیگری که در ارتباط با این مجموعه می‌توان به آن اشاره کرد این است که نویسنده به خوبی از مسیر ایجاد تعلیق‌ها و تصویرسازی‌‌های جذاب داستانی، توانسته ترس و هیجان را به مخاطب القا کند اما از تشریح و ارایه هرگونه صحنه و اتفاق خشونت‌آمیز و غیر اخلاقی خودداری کرده است. در واقع شما با خواندن این داستان ضمن تجربه هراس و هیجان یک داستان در ژانر وحشت، نه تنها با خشونت افسار گسیخته و هنجار شکن مواجه نمی‌شوید، بلکه در می‌یابید که نویسنده تلاش کرده در پس هیجانات داستانی، مخاطب را با والاترین ارزش‌های انسانی ـ ایرانی آشنا سازد و به او یادآور شود که حتی در سخت‌ترین و بحرانی‌ترین شرایط نیز می‌تواند با تفکر صحیح و عملکرد درست به نتیجه‌ مطلوب دست یافت.

بهروز واثقی، نویسنده مجموعه «بازگشت دراکولا»، از جمله نویسندگان پرکار حوزه کودک و نوجوان است که تاکنون بیش از 120 عنوان کتاب داستانی را با انتشاراتی‌های مختلف به چاپ رسانده است. در کارنامه این نویسنده کارهای سینمایی و تلویزیونی متعددی مثل نویسندگی فیلم‌نامه اولین فیلم رئال ـ انیمیشن ایران با نام «مبارک» و نویسندگی برنامه طنز خنده‌بازار نیز دیده می‌شود. 

کتاب نخست از این مجموعه تحت عنوان اسرار خانه نفرین شده به تازگی از سوی انتشارات سین به چاپ رسیده و چهار جلد دیگر آن فرایند دریافت مجوز و چاپ را سپری می‌‌کند. محمد آژیرنیار، تصویرسازی و طراحی جلد این کتاب را برعهده داشته است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها