یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۴:۲۱
افتتاح دو كتابخانه استان بوشهر در هفته كتاب

كتابخانه‌هاي آبگرمك شهرستان جم و عسلويه كنگان هفته كتاب سال جاري آغاز به كار مي‌كنند._

 مدير كل كتابخانه‌هاي استان بوشهر در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، با اعلام اين خبر خاطرنشان كرد: هفته كتاب، اولين كتابخانه عمومي عسلويه با زيربناي يك هزار متر افتتاح مي‌شود. همچنين در مراسمي، كتابخانه روستايي آبگرمك از توابع شهرستان جم گشايش مي‌يابد.

عليرضا خوش‌طينت افزود: هفته كتاب، كلنگ ساخت اولين كتابخانه در عالي‌شهر بوشهر به زمين مي‌نشيند. اين كتابخانه سه هزار متر مربع مساحت و 500 متر زيربنا دارد.

وي با اعلام خبر عضويت نيم‌بها در كتابخانه‌هاي استان بوشهر در هفته كتاب گفت: برگزاري نمايشگاه كتاب، مسابقه‌هاي فرهنگي، جلسه‌هاي نقد و بررسي كتاب از جمله برنامه‌هاي اين اداره كل در اين هفته خواهد بود.

خوش‌طينت اضافه كرد: در هفته كتاب طي مراسمي با حضور استاندار بوشهر از كتابداران و كتابخوانان نمونه استان تجليل مي‌شود. همچنين كتابداران با آيت‌الله ايماني، نماينده ولي‌فقيه و امام جمعه بوشهر ديدار مي‌كنند.

به گزارش ايبنا، استاندار و رييس انجمن كتابخانه هاي بوشهر نيز به مناسبت گراميداشت شانزدهمين دوره هفته كتاب پيامي منتشر كرد.

در بخشي از اين پيام آمده است: توسعه جوامع انساني و نگاه هوشيارانه به تعميق و گسترش فرهنگ از آن زمان كه ادبيات شفاهي شكل نوشتاري به خود گرفت و صنعت چاپ و نشر، كتاب _اين زيباترين هديه معنوي_ را به زندگي مردم كشاند، به عنوان يك نياز اساسي مورد توجه قرار گرفت. در فرهنگ ديني ما نيز قرآن كريم به عنوان بزرگ‌ترين كتاب الهي، راه زندگي و مسير رشد و شكوفايي را به روشني نمايانده و در اين آيين آسماني، اهميت قلم، كتاب و نوشتن به وضوح براي صاحبان انديشه تبيين شده است.

ابوطالب شفقت در اين پيام به رشد چشمگير توسعه فرهنگ كتابخواني در جامعه اسلامي ما از زمان پيروزي انقلاب اسلامي اشاره كرده و آورده است: آمار روبه رشد چاپ كتاب در زمينه‌هاي مختلف و حضور بهتر و موثرتر نويسندگان و علاقه‌مندان حوزه‌هاي كتاب، حكايت از اين حركت دارد؛ اگرچه هنوز تا رسيدن به شاخص هاي جهاني راهي طولاني در پيش داريم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط