یکشنبه ۱۲ آبان ۱۳۸۷ - ۱۵:۰۷
همايش روش‌شناسي و موضوع‌يابي مطالعات شهري در تاريخ شفاهي

همايش تاريخ شفاهي با عنوان «روش‌شناسي و موضوع‌يابي مطالعات شهري در تاريخ شفاهي» توسط سازمان کتابخانه‌ها و مرکز اسناد آستان قدس برگزار مي‌شود._

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، اين همايش با همياري گروه تاريخ دانشگاه مشهد، گروه تاريخ دانشگاه اصفهان، دفتر ادبيات انقلاب اسلامي حوزه هنري، مرکز اسناد انقلاب اسلامي و سازمان اسناد و کتابخانه ملي ايران برگزار مي‌شود.

دبير علمي همايش در اين باره گفت: هدف از برپايي اين همايش بازشناخت موضوعات و روش‌هاي شناخت کاربردي تاريخ شفاهي درباره نهادها و مؤسسات، جمعيت‌ها و طبقات، جريان‌هاي انديشه‌اي، سياسي و اجتماعي، آداب و رسوم، اقتصاد و معيشتِ شهري و مدني است.

ابوالفضل حسن‌آبادي خاطرنشان کرد: رويکرد مطالعات شهري به تاريخ شفاهي، موضوع‌شناسي مطالعات شهري در تاريخ شفاهي، ويژگي‌هاي شناختي تاريخ شفاهي در شهرهاي زيارتي، پيشينه‌شناسي و روند تکوين جمعيت‌ها، انجمن‌ها، احزاب و گروه‌ها، سير و سرگذشت مؤسسات و نهادهاي اقتصادي و پولي، اصناف و حِرف سُنتي، بازشناخت نهادها و مکان‌هاي فرهنگي زيارتي، بقاع متبرکه، بافت محلات قديمي و جابه‌جايي‌هاي رخدادها در بافت شهري طي دهه‌‌هاي گذشته، پيامد و وقايع رخداده مهاجرت روستاييان به شهر بخشي از موضوعاتي است که در اين همايش به آن پرداخته خواهد شد. 

مديريت امور اسناد آستان قدس رضوي يکي از مراکز مهم اسنادي ايران است که درسال‌هاي اخير فعاليت‌هاي گسترده‌اي در عرصه تاريخ شفاهي به انجام رسانده است. در اين راستا کليه انديشمندان و علاقه‌مندان مي‌توانند خلاصه مقالات خود را حداکثر تا 30 آبان و اصل مقاله را تا30 دي ماه به نشاني مشهد، حرم مطهر ضلع شرقي بست طبرسي، ساختمان بنياد پژوهش‌هاي اسلامي، مديريت امور اسناد و مطبوعات، دبيرخانه همايش تاريخ شفاهي و يا با پست الکترونيک
http://oral_history@aqlibrary.org ارسال كنند.



نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط