دوشنبه ۲۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲
به‌روزرسانی منابع 110 کتابخانه و استقرار چهار اتوبوس کتابگرد هدهد همزمان با هفته کتاب

رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های این سازمان در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی را تشریح کرد، به‌روزرسانی و تأمین منابع کتاب ۱۱۰ کتابخانه و استقرار چهار اتوبوس کتابگرد هدهد (کتابخانه سیار) در چهار نقطه شهر تهران از جمله این برنامه‌ها است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، حجت‌الاسلام میثم امرودی، رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های این سازمان در بیست و هفتمین دوره هفته کتاب و کتابخوانی را تشریح کرد و گفت: برنامه‌های هفته کتاب این سازمان در سال جاری با هدف ایجاد هماهنگی و هم‌افزایی فعالیت‌ها و بهره‌گیری حداکثری از مشارکت مخاطبان با همکاری سایر نهادهای‌ فرهنگی فعال پیش‌بینی شده است.
 
وی ادامه داد: سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران برنامه‌های متنوعی از جمله اجرای طرح کتابخانه‌گردی، برگزاری جلسات رونمایی و نقد و بررسی کتاب، نمایشگاه کتاب، آئین تجلیل از مقام شامخ علامه طباطبایی، برگزاری پنجمین کنگره متخصصان علوم اطلاعات، برگزاری نخستین جشنواره ملی کاما (کتاب افراد دارای معلولیت و استقرار اتوبوس کتابگرد هدهد (کتابخانه سیار) در چهار پهنه شهر تهران را در دستور کار خود دارد.
 
امرودی با اشاره به دیگر برنامه‌های این سازمان، عنوان کرد: اجرای طرح کتاب گذر با همکاری خانه‌های فرهنگ مشارکتی، ویژه‌برنامه‌های باغ کتاب تهران، تأمین منابع و تحویل کتاب به ۱۱۰ کتابخانه سازمان و انعقاد تفاهم‌نامه‌های همکاری با نهادها و سازمان‌های حوزه ترویج کتابخوانی را اجرا خواهد کرد. 

 وی با بیان اینکه در هفته کتاب، نام‌نویسی در همه کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری رایگان انجام می‌شود، گفت: در «جشن کتاب‌یار» نیز که همزمان در هفته کتاب برگزار می‌شود از کتابداران، خادمان کتاب و کتابخوانان برتر شهر تهران تقدیر خواهد شد. 

امرودی با اشاره به شعار «کتاب؛‌ سایه‌بان شهر» به عنوان شعار این هفته، ادامه داد: افزون بر این برنامه‌ها که به صورت اختصاصی برای بزرگداشت هفته کتاب پیش‌بینی شده‌اند، کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در هفته کتاب سال جاری نیز از ۲۴ تا ۳۰ آبان ماه، ۱۳۸ عنوان برنامه را در قالب‌ برنامه‌های روزنگار کتابخانه‌های سازمان اجرا خواهند کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها