پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۳:۲۵
محسن جوادی درگذشت مظاهر مصفا را تسلیت گفت

معاون امور فرهنگی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت استاد مظاهر مصفا را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) و به نقل از معاونت امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی محسن جوادی طی پیامی درگذشت استاد مظاهر مصفا؛ شاعر و مصحح متون ادبی را تسلیت گفت.

متن پیام جوادی به این شرح است:

زبان فارسی که در طول تاریخ از فرهنگ ما پاسداری کرده خود پاسدارانی داشته است که یکی از آن‌ها استاد فقید دکتر مظاهر مصفا بود. ایشان در طول زندگی پرثمر خود با تصحیح شعر و متون ادبیات کهن ایران همواره در پاسداری سخن کوشیدند. همت و مهارت ایشان در تصحیح کم مانند و ارزشمند بود. سوای آن دکتر مصفا شاعری توانمند بودند که با خلق قصیده‌هایی ناب در تداوم این قالب شعری در دوران حاضر تاثیر بسیار داشتند. از سوی دیگر چند دهه تعلیم و تدریس توسط آن فقید که در معلمی و مدرسی شاخص بودند شاگردانی به یادگار گذاشته که راه ایشان را ادامه خواهند داد. از این مسیر و به واسطه آثار ماندگاری همچون تصحیح مجمع الفصحاء، تصحیح کلیات سعدی، تصحیح جوامع الحکایات، مجموعه شعرهای سی سخن، سی‌پاره، ده فریاد، توفان خشم و ... دکتر مظاهر مصفا همواره با ما خواهند بود و از دانش ادبی و سخنوری ایشان بهره خواهیم برد.

اینجانب درگذشت این استاد فقید را به خانواده محترم مصفا و به ویژه به همسر فرهیخته ایشان سرکار امیربانو کریمی و نیز به تمامی اهالی فرهنگ تسلیت می‌گویم. انشالله که خداوند متعال آن مرحوم را مورد مغفرت قرار داده و به بازماندگان صبر عنایت فرماید.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها