پنجشنبه ۹ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۵
نمایشگاه کتاب نیازهای فرهنگی را برآورده می‌کند

قادرآشنا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران در مراسم افتتاح نمایشگاه کتاب اراک گفت: بر‌پایی نمایشگاه های کتاب دستیابی به تازه‌های نشر را آسان و نیازهای فرهنگی افراد را برطرف می‌کند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) و به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، «قادر آشنا» در افتتاحیه دهمین نمایشگاه بزرگ کتاب اراک که در محل مصلای شهر اراک برگزار شد گفت: موضوع کتاب در تاریخ ایران ظهور پررنگ و پر شکوهی داشته است و فعالیت نمایشگاه کتاب در کشور استمراری بر شکوه تاریخی کتاب است.

مدیر عامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران افزود: نمایشگاه كتاب برای تمامی اقشار جامعه فرصتی شایسته به منظور حضور در یك رخداد فرهنگی به شمار می‌رود تا اینگونه امكان دستیابی به تازه‌های نشر و نیازمندی‌های فرهنگی خود را داشته باشند.

وی ا‌دامه داد: خواندن كتاب رهیافتی است كه انسان را قادر می‌سازد تا دشوارترین مسیرها را بگشاید و همچون رواقی مشرف به باغ آگاهی و بینش به تماشا بنشیند.

آشنا اظهار کرد: ویژگی ممتازی كه نمایشگاه كتاب امسال نسبت به سال‌های پیش از آن برخوردار است، ایجاد فضای گسترده تر در مصلا است؛ حُسن این اتفاق دسترسی سهل و آسان مردم به نمایشگاه است تا اینگونه تبادل فرهنگی به بهترین شكل صورت گیرد.

وی گفت: خانواده‌ها بایستی با فرزندان خود به نمایشگاه مراجعه كنند، هرچند ممكن است كتاب‌ها در برخی موارد گران باشند و توان خرید وجود نداشته باشد اما حضور به شكل خانوادگی در این نمایشگاه سبب می‌شود تا افراد تازه‌های كتاب را مشاهده كنند.

سیصد و نود و سومین نمایشگاه بزرگ کتاب استانی و دهمین نمایشگاه استان مرکزی با حضور اشرف بروجردی،مشاور رئیس جمهور و رئیس سازمان اسناد و کتابخانه ملی و مقامات استان در مصلای بیت المقدس افتتاح شد.

 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها