یکشنبه ۲۱ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۲۰
نمایشگاه‌های کتاب استانی به افزایش سرانه مطالعه کمک می‌کند

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب لرستان گفت: برگزاری نمایشگاه‌های کتاب استانی موجب بالا رفتن سرانه مطالعه در کشور می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، مراسم افتتاحیه سیزدهمین نمایشگاه کتاب لرستان 20 مهر با حضور محمود ثمینی، معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری لرستان و علی‌اصغر کاراندیش، معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در محل دائمی نمایشگاه‌های خرم‌آباد برگزار شد.

معاون حقوقی، امور مجلس و استان‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این مراسم گفت: هدف از برگزاری این‌گونه نمایشگاه‌ها علاوه بر بالا بردن سرانه مطالعه و کتاب‌خوانی، کمک به ناشران داخلی و همچنین در دسترس قرار دادن کتاب برای علاقه‌مندان است.

 کاراندیش در ادامه بیان داشت: یکی از راهکارهای افزایش سرانه مطالعه، ایجاد علاقه‌مندی به کتاب‌خوانی در بین کودکان و نوجوانان است. وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای این موضوع، برنامه‌ها و جشنواره‌های ویژه‌ای را در طول 6 سال گذشته طراحی و اجرا کرده است.

وی در ادامه در خصوص برنامه‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای توسعه کتاب‌خوانی در کشور گفت: ایجاد باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودکان و نوجوانان، برگزاری طرح دوشنبه‌های کتاب‌خوانی، انتخاب سالانه پایتخت کتاب و همچنین اجرای جشنواره روستاهای دوستدار کتاب از مهم‌ترین برنامه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در این حوزه است.

در حاشیه مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب لرستان آیین معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان نیز برگزار شد.

سیزدهمین نمایشگاه کتاب لرستان همزمان با چهاردهمین نمایشگاه کتاب چهارمحال و بختیاری تا 25 مهر پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتاب‌خوانی است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها