یکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۱۹
ارتباط بین مردم و کتاب نباید قطع شود

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: تمامی مولفان، ناشران، فعالان حوزه توزیع و ادارات مسئول باید کاری کنند که ارتباط بین مردم و کتاب قطع نشود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، عبید رستمی در حاشیه نهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: تلاش خود را به کار گرفته‌ایم که طرح‌هایی استفاده کنیم که معطوف به زمان برگزاری نمایشگاه نباشد.

وی اضافه کرد: طرح‌های تابستانه، بهارانه، جام باشگاه‎های کتاب، دوستدار کتاب و پایتخت کتاب طرح‌های ویژه‌ای است که در حوزه توریج کتابخوانی در طول سال برگزار می‌شود.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: همه باید تلاش خود را برای ایجاد رابطه حسنه بین مردم و کتاب احیا کنیم و این کار با همکاری فرهنگ و ارشاد و دیگر ارگان‌های مربوط امکان‌پذیر است.

رستمی ادامه داد: ایجاد کتاب‌های صوتی در فضای مجازی، کتابخانه‌های مجازی و دانلود رایگان کتاب، از دیگر اقداماتی است که برای ترویج فرهنگ کتابخوانی انجام می‌شود.

وی تاکید کرد: در طول سال اهدای کتاب رایگان به مدارس، کانون‌های فرهنگی وادبی مساجد و روستاها و بخشداری ها داریم که تاثیر زیادی در ارتقا فرهنگ مطالعه دارد.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: قرار است روزهایی در هفته به عنوان تبادل کتاب در سطح شهر انتخاب کنیم که علاقمندان کتاب های خود را که استفاده نمی‌کنند در اختیار مردم قرار دهند.

رستمی با بیان اینکه تبلیغ و توزیع کتاب در مناطق کمتر توسعه یافته حاشیه شهر سنندج از جمله برنامه‌های این اداره کل است، افزود: با سه دفتر تسهیل‌گری در ننله، حسن‌آباد و فرجه هماهنگی کردیم که در حوزه کودک و ادبیات، حوزه نقاشی و کتابخوانی و توزیع کتاب رایگان کار شود.

وی استقبال مردم از نمایشگاه را بسیار خوب ارزیابی کرد و افزود: برخی غرفه‌ها آثار خود را تا ۶۰ درصد تخفیف به علاقمندان عرضه می‌کنند که تاثیر زیادی در جذب مخاطبان داشته است.

معاون فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان یادآور شد: تهیه کتاب‌های عرضه شده در نمایشگاه محدود به زمان برگزاری نیست بلکه شهروندان می‌توانند با تهیه بن‌کارت تا یک ماه بعد از نمایشگاه نیز اقدام به خرید کتاب‌های مورد علاقه خود از هشت کتابفروشی شهر سنندج کنند.

نهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب کردستان از ۱۰ مهر  در محل دائمی نمایشگاه بین‌المللی استان در سنندج کار خود را آغاز کرد و تا ۱۵ این ماه صبح‌ها از ساعت ۹ تا ۱۲:۳۰ و عصرها از ساعت ۱۵:۳۰ تا ۲۰ پذیرای بازدید مردم است. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها