چهارشنبه ۱۰ مهر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۹
حیدری: برپایی نمایشگاه‌های کتاب استانی باید تقویت شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آئین افتتاحیه نهمین نمایشگاه کتاب کردستان، گفت: برنامه‌هایی مانند برپایی نمایشگاه کتاب ثمرات فرهنگی زیادی به دنبال دارد و باید این حوزه تقویت شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در کردستان به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، لادن حیدری پیش از ظهر امروز چهارشنبه (10 مهر) در افتتاحیه نهمین دوره بین‌المللی نمایشگاه کتاب کردستان در سنندج با اشاره به اینکه معجزه دین اسلام کتاب مقدس قرآن است، گفت: دین و آیینی که با مطالعه و علم آغاز شود، مهم‌ترین پایه آن یادگیری و علم‌آموزی است.

وی اضافه کرد: مهرماه زمان بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها فرصت خوبی برای ایجاد شرایط و محیط مناسب عرضه کتاب است.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: صحبت از کتاب و کتاب‌خوانی باید از حالت شعاری خارج و جنبه عملی پیدا کند. علم، ادب، هنر، هوش و ذکاوت ایرانی‌ها همواره زبانزد جهانیان بوده و باید این توانایی‌ها بیش‌ از پیش تقویت شود و در این مسیر چاره‌ای جز بالا بردن علم و دانش مردم نداریم.

وی گفت: هرچند سرمایه‌گذاری در بخش فرهنگی زودبازده نیست ولی ثمرات آن کشور را در مقابل هجمه‌های دشمنان حفظ می‌کند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه‌یافتگی را کمترین دستاورد حمایت از صنعت چاپ و نشر خواند و یادآور شد: پایین بودن سطح مطالعه موضوعی است که بیشتر از تلاطم اقتصادی در جامعه فاجعه‌بار است.

در ادامه مراسم نیز قادر آشنا، مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران طی سخنانی گفت: امروز اولین نمایشگاه استانی کتاب کشور همزمان در کردستان و خراسان شمالی گشایش می‌یابد.


مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران اعلام کرد: ۲۸ نمایشگاه کتاب استانی سال گذشته برپا شد که ۶۰ میلیارد تومان در این نمایشگاه‌ها کتاب به فروش رفت.

آشنا یادآور شد: از جمله برنامه‌های ما تا پایان امسال برپایی ۳۲ نمایشگاه در ۳۱ مرکز استان و یک شهرستان در سطح کشور است.

وی اعلام کرد: شرکت در  نمایشگاه‌های بین‌المللی کتاب در ۱۸ کشور مختلف نیز از دیگر برنامه‌های ما در سال جاری است.

مدیرعامل موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران گفت: نمایشگاه‌های کتاب فقط متعلق به ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی نیست و برپایی آن عزم جدی می‌طلبد و همه باید کمک کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها