سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۸ - ۱۸:۱۵
دانشجویان آمریکایی کمتر از کتاب چاپی استفاده می‌کنند

بر اساس گزارش انجمن ناشران آمریکا (AAP) مصرف کتاب‌های چاپی در میان دانشجویان کاهش یافته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از گودایریدر، طبق آمارهای منتشر شده معلوم شده است که در پنج سال گذشته دانشجویان آمریکایی کمتر از کتاب‌های چاپی استفاده کرده‌اند. بر اساس گزارش انجمن ناشران آمریکا (AAP) مصرف کتاب‌های چاپی در میان دانشجویان کاهش یافته است.  
 
انجمن ناشران در آخرین گزارش خود اعلام کرده است که در طول یک دوره پنج ساله نرخ استفاده از کتاب‌های درسی سنتی یا چاپی در میان دانشجویان 35درصد کاهش یافته است.
 
در این گزارش آمده است گرانی کتاب‌های چاپی به خصوص کتاب‌های درسی دانشگاهی عامل اصلی گرایش دانشجویان به سمت کتاب‌های الکترونیک بوده است.
 
کلی دنسون مدیر برنامه‌ریزی و سیاست‌ آموزشی انجمن ناشران می‌گوید بیشتر دانشجویان ترجیح می‌دهند برای کسب منابع علمی خود از کتاب‌های الکترونیک استفاده کنند.
 
دنسون می‌گوید دانشجویان از طرح‌های جدید ناشران برای چاپ ارزان‌تر الکترونیک به خوبی استقبال کرده و در این میان ناشران نیز برای چاپ این کتاب‌ها علاقمند شده‌اند.
 
در ضمن آمار مشابهی نیز از سوی انجمن ملی کتابفروشی‌های دانشگاهی نیز منتشر شده است که نشان می‌دهد دانشجویان در سال تحصیلی 2018-2019 به طور متوسط 492 دلار برای کتاب‌های درسی خود هزینه‌ کردند ولی همین رقم در سال تحصیلی قبل از آن حدود 691 دلار بود.
 
این انجمن نتیجه گرفته است که دانشجویان به خاطر هزینه‌های جانبی ترجیح می‌دهند از کتاب‌های الکترونیک با هزینه کمتری برای دروس خود استفاده کنند. در آمار منتشر شده همچنین آورده شده است که در سال 2019 از هر چهار دانشجوی آمریکایی تنها یک نفر استفاده از کتاب درسی چاپی را ترجیح داده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها