شنبه ۶ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۱
«تهیدستان» جک لندن در رادیو تهران بازخوانی می‌شود

تنظیم رادیویی کتاب «تهیدستان» اثر مشهور جک لندن با صدای بهروز رضوی از امشب ششم مهر تا پنجشنبه یازدهم، در برنامه کتاب شب رادیو تهران بازخوانی خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدباقر رضایی، سردبیر برنامه «کتاب شب» درباره این اثر توضیح داد: کتاب «تهیدستان» اثر مشهور جک لندن از ساعت 23 و 30 دقیقه روی آنتن رادیو تهران می‌رود. جک لندن نویسنده‌ای بود که هیچ گاه در خانه نمی‌ماند و دائم در جست‌وجوی ضعف‌های جامعه بود تا آنها را در آثار خود منعکس کند و به مسئولان برای رفع بی‌عدالتی‌ها هشدار دهد.

او در چهل سال عمر خود، در حالی که تحصیلات رسمی هم نداشت، به یک نویسنده و جامعه‌شناس معتبر آمریکایی تبدیل شد و آثارش را سند محله‌های فقیرنشین و فراموش شده آمریکا و دیگر جاهایی که سفر کرد، دانسته‌اند. یکی از جاهایی که رفت و از فقر ساکنانش شگفت زده شد، محله «ایست اند» لندن بود. به دوستانش گفت: «می‌خواهم بروم و با چشمان خود ببینم مردمی که در این ناحیه از بریتانیای به اصطلاح کبیر زندگی می‌کنند، چه عالمی دارند.»

رضایی ادامه داد: کتاب «تهیدستان» در واقع شرح سفر جک لندن به آن محله است که بسیار خواندنی و شنیدنی است و باعث شد مطبوعات رسمی آن زمان، او را نویسنده‌ای فضول بنامند.  او می‌گوید «از میان تمامی آثارم، تهیدستان را بیش از همه دوست دارم، زیرا هیچ کدام از کارهایم تا این اندازه از دلم بر نیامده است.» این اثر را ابوالفضل اتراک ترجمه و انتشارات تلاش تبریز منتشر کرده است.

شنوندگان برنامه کتاب شب می‌توانند این اثر را در شش قسمت ۲۰ دقیقه‌ای با تهیه‌کنندگی رضا قربانی و صدای بهروز رضوی از گروه اخلاق و زندگی شهروندی رادیو تهران، بشنوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها