چهارشنبه ۲۷ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۰
«دفاع پیروز»؛ خاطراتی از رهبر در دوران دفاع مقدس منتشر شد

وقایع دفاع مقدس و خاطراتی از مقام معظم رهبری در دوران دفاع مقدس در قالب کتاب «دفاع پیروز» روانه بازار کتاب شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی مجمع ناشران انقلاب اسلامی، موسسه قدر ولایت «دفاع پیروز» را که وقایع هشت سال دفاع مقدس و نقش اقشار مختلف و حضور مقام معظم رهبری در آن دوران را روایت می‌کند منتشر کرد.

به گفته مدیر موسسه فرهنگی هنری قدرولایت کتاب «دفاع پیروز» به مباحث چرایی تحمیل جنگ هشت ساله به ایران از سوی آمریکا، نتیجه جنگ تحمیلی و برکات آن، عوامل موثر در دوران دفاع مقدس، صحنه‌های ویژه در دفاع مقدس، روایت تاریخی دفاع مقدس از زبان رزمندگان، وظایف ما در قبال جنگ تحمیلی و دفاع مقدس، برگ‌هایی از حضور مقام معظم رهبری در جبهه‌ها و همچنین بیان خاطرات خواندنی ایشان از دوران دفاع مقدس پرداخته است.

احمد عطایی خاطر نشان کرد که این اثر ۳۴۶ صفحه‌‌ای در ده فصل سعی دارد در حد مقدور با رویکرد تبیینی و تاریخ‌نگاری پرده‌ای دیگر از دوران دفاع مقدس را در منظر مخاطبین قرار دهد. این اثر ضمن ترسیم تصویری از آن دوران مقدس و شکوفا؛ تلاش دارد تا به بیان وظایف امروز دولت‌مردان، آحاد ملت و مدیران و مسئولان فرهنگی کشور در قبال دفاع مقدس و مقاومت اسلامی بپردازد.

در این کتاب می‌خوانیم: اینقدر جوان مؤمن، رزمنده مخلص و آدم فداکار جان خود را به خطر انداخت یا نثار کرد، تا دشمن را یک وجب عقب بنشاند، یا از جلو آمدن او مانع بشود، که واقعا ضبط و حصر آن‌ها کار آسانی نبود. من نمی‌دانم آیا این چیزها در نوشته‌ها و دفترها و لااقل در سینه‌ها ضبط است، تا روزی در اختیار تاریخ  قرار بگیرد یا نه؟ و ای کاش باشد و قرار بگیرد.

بیانات مقام معظم رهبری در دیدار با مسئولان دفاتر نهضت سواد آموزی و... ۴/۷/۱۳۶۹

این کتاب توسط موسسه فرهنگی هنری قدرولایت در قطع رقعی در ۳۴۴ صفحه به قیمت ۳۰هزار تومان منتشر شده و در دسترس عموم مردم قرار داده شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها