سه‌شنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۵
تخیل کودکان با کتاب‌خواندن قدرتمند می‌شود

محمدرضا شمس نویسنده ادبیات کودک و نوجوان معتقد است که با کتاب‌خواندن تخیل بچه‌ها قدرتمند می‌شود و تضادهای درونی این گروه سنی از طریق ادبیات حل می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، محمدرضا شمس که این روزها کتاب «آخرین زاغ بور دشت بزرگ» او در نوبت تصویرگری برای انتشار از سوی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان قرار دارد، هم‌زمان با روز ادبیات کودک و نوجوان درباره تأثیرگذاری ادبیات بر این گروه‌های سنی، اظهار کرد: ادبیات باعث می‌شود بچه‌ها خیلی از کارهای درست را انجام دهند و خیلی کارهای نادرست را انجام ندهند از جمله حیوان‌آزاری که کتاب «آخرین زاغ بور دشت بزرگ» به این موضوع و حیوانات در حال انقراض می‌پردازد.

وی معتقد است کتاب‌خواندن باعث می‌شود که کودکان و نوجوانان در لحظه‌های سختِ زندگی، تصمیم درست را بگیرند و همچنین از کتاب خواندن لذت ببرند و آگاهی‌شان گسترش پیدا کند.

شمس یادآور شد: بسیاری از بزرگ‌ترین دانشمندان جهان مانند انیشتین و نیوتن فقط به خاطر علم‌شان به موفقیت نرسیدند بلکه تخیل‌شان بسیار قوی بود. ادبیات به کودکان و نوجوانان کمک می‌کند تا تخیل قدرت‌مندی داشته باشند.

این نویسنده ادبیات کودک و نوجوان در ادامه سخنان خود بیان کرد: ادبیات تضادهای درونی کودکان و نوجوانان را حل می‌کند و خیلی از افرادی که از کودکی و نوجوانی کتاب می‌خوانند در بزرگ‌سالی به دنبال کارهای خلاف نمی‌روند.

وی درباره جایگاه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان در زمینه ادبیات این گروه سنی، تأکید کرد: کانون یکی از مؤثرترین نهادهای ادبی در ایران بوده و هست. کانون کتاب‌ها را به روستاهای مختلف کشور هم برده است و کلاس‌های مختلفی که در زمینه ادبیات کودک و نوجوان برگزار می‌کند، تأثیرگذار است.

براساس خبر روابط عمومی و امور بین‌الملل کانون، شمس در پایان سخنان خود تصریح کرد: کانون تأثیر شایانی در ادبیات کودک و نوجوان دارد و من امیدوارم این تأثیرگذاری تداوم داشته باشد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها