یکشنبه ۱۶ تیر ۱۳۹۸ - ۱۳:۳۵
نامگذاری یکی از سلول‌های باغ‌موزه قصر به نام آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

یکی از سلول‌های بند سیاسی باغ‌موزه قصر به نام «آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی» نامگذاری شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از رسانه خبری سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران، شنبه ۱۵ تیرماه با حضور محسن هاشمی رفسنجانی رییس شورای اسلامی شهر تهران، سمیه حاجوی شهردار منطقه ۷، مدیر کل حوزه ریاست، علیرضا زندوکیلی معاون هنری، سیدعلیرضا فاطمیان‌پور، معاون فرهنگی و مهدی محمدی مدیرکل روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان فرهنگی هنری شهر تهران به پاس سال‌ها مقاومت آیت‌الله رفسنجانی در زندان قصر، یکی از سلول‌های بند سیاسی باغ‌موزه قصر به نام این روحانی مبارز نامگذاری شد.

آیت‌الله اکبر هاشمی رفسنجانی سال‌های زیادی را در زندان به سر برد و بارها طی سالیان متفاوت بازداشت و زندانی شد. از سال ۱۳۳۷ تا سال ۱۳۵۷ هاشمی رفسنجانی ۷ بار و مجموعاً ۴ سال و ۵ ماه به جرم فعالیت مخفیانه علیه حکومت پهلوی به زندان افتاد و دوره‌ای از زمان محکومیت خود را در زندان قصر سپری کرد.
 
محسن فرزند ارشد آیت‌الله هاشمی در این آیین از بخش‌های مختلف باغ‌موزه قصر بازدید کرد، از مزار شهدای گمنام واقع در این موزه، زیارت کرد و به تماشای بخشی از نمایش «زمان در حبس قصر» پرداخت.
 
وی به بیان خاطره‌ای از ملاقات با پدر در زمان محکومیت پرداخت و گفت: نوروز ۱۳۵۱ که از راه رسید، پدر زندانی بود. روز ۱۳ فروردین، بیرون محوطه زندان پتو انداخته بودند و اجازه ملاقات با زندانیان را فراهم کرده بودند. خاطرم هست که عید شده بود و پدر را ندیده بودم و آن روز برایم بسیار خاطره‌انگیز شد.
 
باغ‌موزه قصر که سابقاً زندان قصر نامیده می‌شد، اولین زندان متمرکز تهران بود. این مرکز در بزرگراه شهید صیاد شیرازی، خیابان پلیس قرار دارد به‌عنوان یکی از مراکز فرهنگی، تاریخی و هنری مورد بازدید قرار می‌گیرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها