دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۹:۵۳
کتاب فرمانده اطلاعات جبهه مقاومت رونمایی می‌شود

کتاب «تیدا»، روایت مادرانه‌های مادر شهید مدافع حرم حیدر جلیلوند، همزمان با دومین سالگرد شهادت این شهید رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، 21 خرداد، سالروز شهادت شهید موشکی مدافع حرم حیدر جلیلوند است؛ شهیدی که علاوه بر تخصص موشکی به‌عنوان قهرمان ورزش‌های رزمی شناخته می‌شد. کتاب «تیدا»، روایت داستانی مادرانه‌های مادر شهید جلیلوند، همزمان با دومین مراسم سالگرد این شهید با حضور خانواده و همرزمانش، پنجشنبه 23 خردادماه در مسجد جامع المهدی شهرستان فردیس رونمایی می‌شود.
 
این کتاب روایت دوران کودکی تا شهادت حیدر جلیلوند به قلم شهلا پناهی است انتشارات شهید کاظمی آن‌را روانه بازار نشر کرد.
این شهید مدافع حرم، متولد 26 آذر 1356 در کرج بود که در جوانی به عضویت سپاه پاسداران درآمد و در سال 86 وارد نیروی هوافضا شد. او از کودکی در زمینه ورزشی فعال بوده و در رشته‌های کشتی، شنا و جودو صاحب عناوین مختلف بود. حیدر جلیلوند به‌عنوان مستشار نظامی که موفق به گذارندن آخرین دوره‌های خلبانی پهپاد شد، سه بار به سوریه و یک بار به عراق رفت و سرانجام در آخرین اعزام خود در بیست و چهارم اردیبهشت‌ماه به منطقه اثریا در حما سوریه رفت و خردادماه 1396 به شهادت رسید.
 
برشی از کتاب
«از لای پوشه برگه‌ را درآورد و نشانم داد. نگاهی به کاغذی کردم. فقط یک جمله‌اش به چشمم آمد و آن جمله درست زیر امضاء‌ش نوشته بود: شهید حیدر جلیلوند! گفتم: الهی شکر که به خواسته دلت رسیدی.
حمید اخم کرد و گفت: مامان ‌جانم فکر می‌‌‌کنی برای دلم این‌همه تلاش کردم؟ می‌دونی از همین جا که راه می‌افتم، دل‌تنگ تک‌تک شما می‌‌‌شم تا وقتی که برمی‌گردم؟ می‌دونی اونجا چقدر شرایط سختی داریم؟ کاش باور کنی فقط برای این پا روی دلم می‌ذارم و می‌رم که دوباره قصهٔ اسارت حضرت زینب و سیلی‌خوردن حضرت رقیه تکرار نشه!
آمدم روبه‌رویش نشستم و گفتم: حیدر، تو به‌ اندازه همه دنیا برام عزیزی؛ ولی من رو با چوب عشق به اهل‌بیت محک نزن. من فقط نگران زن و بچه‌ هستم. نگران بی‌قراری‌های دل پدرت و بی‌پشت و پناه‌شدن برادرهات و بی‌مونس‌شدن خودم.
برای لحظه‌ای نتوانستم جلوی اشک‌هایم را بگیرم. حیدر روی صورتم دست کشید و اشک‌هایم را پاک کرد و گفت: الهی دورت بگردم، من که عزیزتر از اولاد حضرت زهرا نیستم. قرار نیست اتفاقی بیفته، من به تکلیفم عمل می‌‌‌کنم. اگر شهادت قسمتم شد که به‌ مهربانی خدا بیشتر از هر چیزی ایمان دارم و اگر قسمتم نشد که بعد از این جنگ تا آخر عمر نوکری شما و بابا رو می‌‌‌کنم.»
 
علاقه‌مندان به تهیه این کتاب می‌توانند از طریق سایت manvaketab.ir با تخفیف ویژه آن‌را تهیه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها