دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۱
دعوت نمایندگان مجلس از مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی

چند تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی در پیام‌های جداگانه‌ای از مردم برای شرکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور، همزمان با برگزاری نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی و در راستای گسترش فرهنگ کتابخوانی و ترویج سیره ائمه اطهار (ع) در جامعه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی طی پیام‌هایی جداگانه، مردم را به شرکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کردند.
 
علی‌اصغر یوسف‌نژاد، نماینده مردم ساری و میاندورود در مجلس شورای اسلامی و عضو هیأت رئیسه مجلس، مردم استان مازندران را به شرکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد.
 
یوسف‌نژاد در این خصوص گفت: تجربه برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی نشان داد که می‌توان با طراحی برنامه‌های مناسب، کتابخوانی را به صورت مفید و هدفمند در جامعه ترویج داد، به‌طوری که مورد استقبال مردم نیز قرار گیرد. دغدغه‌های بسیاری در حوزه کتابخوانی در جامعه وجود دارد و این جشنواره بهترین فرصت برای حضور موثر دغدغه‌مندان است تا با تبلیغ و نیز تعریف هدف مناسب، جریانی فراگیر ایجاد کنند.
 
جشنواره کتابخوانی رضوی منادی فرهنگ و بصیرت افزایی است
عزیز اکبریان، نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی و رئیس کمیسیون صنایع و معادن مجلس ضمن قدردانی از برگزارکنندگان جشنواره کتابخوانی رضوی از همگان دعوت کرد تا در این رویداد بزرگ فرهنگی شرکت کنند.

اکبریان اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی به عنوان بزرگ‌ترین مسابقه کتابخوانی در سطح کشور، با معرفی کتاب‌های ارزشمند در رابطه با سیره منور اهل بیت علیهم السلام، یکی از بهترین برنامه‌هایی است که باعث ارتقای سرانه مطالعه جامعه شده و با دربرگیری طیف گسترده سنی در فرهنگ‌سازی ناب اسلامی و رشد بصیرت و معرفت دینی نقش بسزایی دارد.
 
جشنواره کتابخوانی رضوی زمینه ساز ترویج فرهنگ اهل بیت(ع) در جامعه است
محمدجواد کولیوند، نماینده مردم کرج، اشتهارد، فردیس و آسارا در مجلس شورای اسلامی با  تأکید بر نقش جشنواره کتابخوانی رضوی در تعمیق و ترویج فرهنگ منور رضوی، بیان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی یکی از برجسته‌ترین طرح‌هایی است که با معرفی منابع ارزشمندی با موضوع تبیین ابعاد زندگانی حضرت امام رضا(علیه السلام)، حضرت معصومه(سلام الله علیها)، حضرت احمدبن موسی(علیه السلام) و حضرت ابن الرضا امام جواد(علیه السلام) برای تمامی گروه‌های سنی، توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در حال برگزاری است و فرصتی مغتنم را برای عاشقان اهل بیت(علیهما السلام) و علاقه‌مندان به کتابخوانی برای مطالعه آثار غنی در این زمینه فراهم آورده است. بی‌تردید کتابخوانی، تعالی اندیشه و ارتقای سطح فرهنگی جامعه را به دنبال دارد و تلاش در برگزاری باشکوه جشنواره کتابخوانی رضوی، در عمق‌بخشی به آگاهی و دانش عمومی در رابطه با سبک زندگانی اهل بیت(علیهما السلام) و ترویج آموزه‌های دینی در سطح جامعه موثر واقع خواهد شد.
 
جشنواره کتابخوانی رضوی اقدامی زیربنایی در حوزه فرهنگی و دینی است
امیر خجسته، نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی با دعوت از عموم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی،‌ اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی رویدادی ماندگار است که روندی مطلوب در پیش گرفته، باعث شناخت و درک بیشتر ائمه اطهار شده و فرهنگ مطالعه را نیز تقویت می‌کند.
 
وی ترویج فرهنگ اسلام ناب، شناخت ائمه، فرهنگ مطالعه، فرهنگ اسلامی- ایرانی و سبک زندگی را، از خصوصیات بارز جشنواره کتابخوانی رضوی دانست.
 
خجسته با بیان اینکه این جشنواره در حوزه دینی و فرهنگی با بیانیه گام دوم انقلاب همخوانی دارد، ادامه داد: جشنواره کتابخوانی رضوی اقدامی زیربنایی و اساسی در حوزه فرهنگی و دینی است.
 
پیروی از سیره رضوی مسیر عبور از تهدیدات است
سعید باستانی، نماینده مردم تربت حیدریه، مه ولات و زاوه در مجلس شورای اسلامی، سیره رضوی را الگوی مناسبی برای مواجهه با شرایط زمان فعلی و عبور از تهدیدات دشمن دانست و گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی فرصت مناسبی است که علاوه بر آشنایی با جنبه‌های مختلف سیره رضوی و اهل بیت(ع)، موجب اشاعه و ترویج فرهنگ کتاب و کتابخوانی در بین گروه‌های مختلف به ویژه کودکان و نوجوانان می‌شود.
 
برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در فضای امروزی جامعه یک ضرورت است
محمد کاظمی، نایب رئیس کمیسیون قضایی و نماینده مردم شهرستان ملایر در مجلس شورای اسلامی با دعوت از عموم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار داشت: برگزاری جشنواره کتابخوانی رضوی در شرایط فعلی جامعه، اقدام بسیار مطلوب و میمونی در حوزه فرهنگ است. متأسفانه در سال‌های اخیر کتابخوانی تحت تأثیر فضای مجازی به شدت کاهش یافته و این اقدامات فرهنگی برای ترویج فرهنگ مطالعه در میان نسل جوان ضروری است.
 
نایب رئیس کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: با تمام توان باید از این اقدام فرهنگی حمایت کرد تا به بهترین شکل ممکن برگزار شود.
 
جشنواره کتابخوانی رضوی، رویکردی هدفمند در جهت تسری جریان کتابخوانی
حجت الاسلام نصرالله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی با پیوستن به پویش کتابخوان جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی که با موضوع امام رضا(ع) و زندگی ایشان و با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی برگزار می‌شود، یکی از جشنواره‌های تاثیرگذار و ارزشمند در زمینه ارتقای مطالعه و کتابخوانی است. این جشنواره با هدف جلب مشارکت تمامی اقشار جامعه از سنین مختلف از جمله کودکان نوجوانان و خانواده‌ها، رویکردی مناسب و هدفمند در جهت تسری جریان کتابخوانی به عمق جامعه است.
 
جشنواره کتابخوانی رضوی، راهی برای گسترش فرهنگ رضوی با بهره‌گیری از مطالعه
حسینعلی حاجی دلیگانی، نماینده مردم شهرستان های شاهین شهر، میمه- برخوار در مجلس شورای اسلامی، در پیامی از عموم مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد و گفت: جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی را به وجود آورده است که ضمن بیان ابعاد مختلف شخصیتی امام رضا (ع)، به «مطالعه» که خواسته همیشگی مقام معظم رهبری(مدظله العالی)است، نیز پرداخته شود. به بیان دیگر می‌توان گفت جشنواره کتابخوانی رضوی در حقیقت راهی برای گسترش فرهنگ رضوی با بهره‌گیری از «مطالعه و خواندن» است.
 
جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی بهینه برای پرکردن خلأ کتابخوانی در جامعه
حسن بهرام نیا، نماینده مردم شهرستان نهاوند در مجلس شورای اسلامی، ضمن دعوت از همگان برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، اظهار داشت: جشنواره کتابخوانی رضوی از زیرساخت‌های بسیار خوبی برخوردار است. در دسترس بودن منابع و سهولت شیوه شرکت در آن از نقاط قوت این رویداد بزرگ فرهنگی است که امکان مشارکت تمامی اقشار را در گوشه و کنار کشور فراهم کرده است. جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی بهینه برای پرکردن خلأ کتابخوانی در جامعه محسوب می‌شود.
 
بهرام‌نیا تصریح کرد: یکی از دستاوردهای این جشنواره حرکت در راستای معارف دینی و فرهنگ غنی اسلامی است که در بستر مطالعه دنبال می‌شود.
 
با شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی ضامن سلامت جامعه خود باشیم
غلامرضا شرفی، نماینده مردم شهرستان آبادان در مجلس شورای اسلامی مردم این شهرستان را برای شرکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی دعوت کرد و گفت: برای به روز شدن اطلاعات و در امان ماندن از آسیب‌های اجتماعی باید به سمت مطالعه رفت و برای این موضوع برنامه‌ریزی کرد. چراکه فرزندان ما از ما الگو می‌گیرند و جامعه‌ای که مردم آن اهل کتاب و کتابخوانی باشند، قطعا مسیر رشد را طی می‌کند و از آسیب‌ها مصون خواهد بود. با شرکت در این جشنواره به صورت خانوادگی، کودکان‌مان را با کتاب و کتابخوانی و کتابخانه آَشنا کنیم و ضامن سلامت فرزند و جامعه خود باشیم.
 
جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی برای پیشبرد جامعه به سمت علم و عقلانیت است
احمد همتی، نماینده مردم شهرستان‌های سمنان، مهدی‌شهر و سرخه در مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت از عمومی برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی، بیان کرد: جشنواره کتابخوانی رضوی فرصتی است که در کنار معرفی فرهنگ رضوی، در پیشبرد جامعه به سمت علم و عقلانیت ایفای نقش می کند.
 
وی با اشاره به فعالیت شبکه‌های اجتماعی گفت: باید از فضای مجازی برای ترویج فرهنگ مطالعه و معرفی کتاب‌ استفاده شود. لازمه قرارگیری در مسیر توسعه، عقلانیت و علم است که از طریق مطالعه و انس با کتاب فراهم می‌شود.
 
جشنواره کتابخوانی رضوی راهی برای تعمیق معرفت و بصیرت در جامعه است
علی اسماعیلی، نماینده مردم نور و محمودآباد در مجلس شورای اسلامی ضمن دعوت از عموم مردم برای شرکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی، گفت: نشر معارف قرآنی و سیره اهل بیت(ع) در جامعه باید با شیوه‌های متنوع، روزآمد و جذاب برای نسل جوان انجام شود تا در مقابل سیل تهاجم فرهنگی به سد محکم معارف الهی مجهز باشیم و مسلماً برگزاری جشنواره‌ای با عنوان جشنواره کتابخوانی رضوی که با کتاب‌های خوب برای رده‌های مختلف سنی تدارک دیده شده، راهی برای تعمیق معرفت و بصیرت در جامعه است. از مردم عزیز دعوت می‌کنم تا با قدر دانستن این فرصت، به همراه خانواده در این جشنواره شرکت کنند و با مطالعه کتاب‌های خوب با موضوعات امام رضا(ع)، امام جواد(ع)، حضرت معصومه(س) و حضرت شاهچراغ(ع)، از برکات این مطالعه معنوی بهره‌مند شوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها