شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۰۲
حضور پرشور کتابداران سراسر کشور در راهپیمایی روز قدس

کتابداران سراسر کشور با حضور در راهپیمایی روز قدس ضمن اعلام حمایت از آرمان فلسطین با برپایی غرفه‌هایی در مسیر راهپیمایی به ارائه خدمات فرهنگی از جمله توزیع اقلام فرهنگی نظیر بروشور معرفی کتابخانه‌های عمومی و خدمات متنوع این کتابخانه‌ها مردم را فعالیت‌های متنوع خود آشنا کردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور،  دهم خردادماه ۱۳۹۸ کتابداران نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور همزمان با آحاد مردم در راهپیمایی روز قدس شرکت کردند. 

اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان با برپایی غرفه و برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی در میدان امام خمینی(ره) همزمان با خروش مردم انقلابی اصفهان در حمایت از مردم مظلوم فلسطین، ضمن ترویج جشنواره ملی کتابخوانی رضوی، در راهپیمایی روز جهانی قدس شرکت کردند.

پرسنل اداره کل کتابخانه‌های عمومی اصفهان در این روز با برپایی غرفه در میدان امام خمینی (ره) محل تجمع مردم انقلابی و ولایت‌مدار اصفهان در راهپیمایی روز جهانی قدس، ضمن اعلام حمایت و پشتیبانی از مردم مظلوم فلسطین و اعلام انزجار از اقدامات خصمانه رژیم جعلی و منحوس اسرائیل، به برگزاری برنامه‌های متنوع فرهنگی و همچنین تبلیغ و ترویج جشنواره ملی کتابخوانی رضوی و پخش اقلام تبلیغاتی جشنواره پرداختند.


 
خیابان‌های شهرهای مختلف استان گیلان صحنه حضور اقشار مختلف مردم در راهپیمایی حمایت از مردم مظلوم و ستمدیده فلسطین اشغالی بود.

کتابداران کتابخانه‌های عمومی استان گیلان در شهرهای مختلف استان با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس ضمن مشارکت در این رویداد مهم، به تبلیغ و ترویج کتاب و کتابخوانی، فرهنگ و سیره رضوی رضوی پرداختند. در یکی از مهمترین این برنامه‌ها که با حضور پریسا کرمی، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان، معاونین، مسئولین و کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت، در میدان فرهنگ شهر رشت و در مسیر راهپیمایان روز قدس صورت پذیرفت، ضمن استقرار ایستگاه کتابخانه عمومی سیار منطقه آزاد انزلی در جمع خیل عظیم راهپیمایان، مشاوره رایگان علاقمندان به شرکت در نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی با معرفی منابع دوازده‌گانه این جشنواره انجام شد.

همچنین در این ایستگاه فرهنگی با نصب نرم‌افزار همراه جشنواره در تلفن‌های همراه علاقمندان به شرکت در بزرگترین رویداد کتابخوانی کشور در این خصوص اطلاع‌رسانی شد. کتابداران کتابخانه‌های عمومی شهرستان رشت در این روز با توزیع اقلام فرهنگی نظیر بروشور معرفی کتابخانه‌های عمومی و خدمات متنوع این کتابخانه‌ها مردم را فعالیت‌های متنوع خود آشنا کردند. نمایش کتاب‌هایی با موضوع قدس شریف و آرمان مردم مظلوم فلسطین در ایستگاه کتابخانه سیار از دیگر بخش‌های این فعالیت فرهنگی بود.


مدیران و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان همدان نیز با حضور پر شور خود در راهپیمایی روز قدس، حمایت خود از ملت‌های مظلوم به‌ویژه مردم فلسطین را اعلام کردند. 

به همین منظور برنامه‌های قصه‌گویی و نقاشی در محل برگزاری نماز جمعه همدان واقع در حسینیه امام خمینی(ره) اجرا شد. هر یک از شهرستان‌های استان همدان نیز به فراخور موقعیت و شرایط فرهنگی و اجتماعی خود برنامه‌های متنوعی در راستای معرفی هرچه بهتر جشنواره کتابخوانی رضوی در نظر گرفته و اجرا کردند.

همچنین برنامه‌های فرهنگی در شهرستان‌های مختلف استان برگزار شد. کارگاه نقاشی، در شهرستان‌های کبودراهنگ، اسدآباد، فامنین، بهار، ملایر، تویسرکان و نهاوند و رزن برگزار شد.

کتابخانه مرکزی همدان نیز در محل مهدکودک ویژه حسینیه امام خمینی(ره) همدان که نماز جمعه در آن برگزار می‌شد به معرفی منابع جشنواره کتابخوانی رضوی پرداخت و مسابقه نقاشی برای کودکان برگزار کرد.


شهرستان سیل زده آق‌قلا نیز صحنه حضور مردم برای دفاع از آرمان فلسطین بود. کتابداران و کارکنان اداره کل کتابخانه‌های عمومی گلستان با حضور گسترده در راهپیمایی این روز با مردم فلسطین اعلام همبستگی کردند. همچنین کتابداران گلستان نیز با برپایی غرفه‌ای در مسیر راهپیمایی مردم به ارائه خدمات فرهنگی و کتابخوانی پرداختند. 



غرفه «کودک و نقاشی» اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه با هدف حضور پرشور این اداره کل و  معرفی خدمات و فعالیت‌های فرهنگی کتابخانه‌های عمومی استان خصوصا معرفی مستقیم نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی در مسیر راهپیمایی روز قدس مورخ ۱۰ خرداد ماه سال جاری با حضور مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان کرمانشاه و معاونین اداره کل، کتابداران و کارکنان ستادی برپا شد.

در غرفه کودک و نقاشی این اداره کل برنامه‌های متنوع از قبیل «نقاشی کودک با موضوع نهمین جشنواره رضوی و استفاده از منابع جشنواره، طراحی و رنگ‌آمیزی چهره کودکان با موضوع کتاب و قدس، تبلیغات و توضیع بروشور و اینفوگرافیک نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی» اجرا شد.

 همچنین در این غرفه کتابداران و کارکنان اداره ضمن معرفی جشنواره کتابخوانی رضوی برای کودکان و خانواده‌های آن‌ها، را به شرکت در این جشنواره دعوت کردند.

در پایان نقاشی و طرح های رنگ آمیزی کودکان در بخشی از غرفه به نمایش درآمد.


کتابداران کتابخانه‌های عمومی کهگیلویه و بویراحمد نیز با حضور در راهپیمایی روز جهانی قدس یکبار دیگر انزجار خود را از رژیم کودک کش اسرائیل اعلام کردند. 

برپایی نمایشگاه کتاب با موضوع فلسطین، ایستگاه نقاشی، مسابقه کتابخوانی با موضوع آزادی قدس شریف، توزیع و اهدای کتاب از برنامه‌های فرهنگی کتابداران در راهپیمایی روز قدس در کهگیلویه و بویراحمد بود.


کتابداران استان مرکزی با حضور در راهپیمایی روز قدس ضمن اعلام حمایت از آرمان فلسطین، به توزیع اقلام فرهنگی نظیر بروشور معرفی کتابخانه‌های عمومی و نهمین دوره جشنواره کتابخوانی رضوی پرداختند.


کتابداران استان فارس نیز با حضور در راهپیمایی روز قدس ضمن اعلام حمایت از آرمان فلسطین اقدام به برپایی ایستگاه فرهنگی در مسیر راهپیمایی روز قدس کردند. 


حضور کتابداران استان هرمزگان در راهپیمایی روز قدس


اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز با برپایی غرفه‌ای در مسیر راهپیمایی روز قدس، برنامه‌های فرهنگی اجرا کرد. اداره‌کل کتابخانه‌های عمومی استان البرز همچنین ضمن بهره‌گیری از فرصت حضور خانواده‌ها در این راهپیمایی باشکوه، با توزیع تراکت‌های نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی به معرفی این جشنواره پرداخت و با اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی بخش ترسیم نقاشی این جشنواره را در بین کودکان اجرا کرد.

ادارات شهرستانی نیز ضمن حضور حماسی در این راهپیمایی، هر کدام به فراخور شرایط شهرستان خود با توزیع تراکت و برپایی غرفه به تبیین نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداختند.


گفتنی است ادارات شهرستانی نیز ضمن حضور حماسی در این راهپیمایی، هر کدام به فراخور شرایط شهرستان خود با توزیع تراکت و برپایی غرفه به تبیین نهمین جشنواره کتابخوانی رضوی پرداختند.



فعالیت غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی سمنان در مسیر راهپیمایی روز قدس


فعالیت غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی قم در راهپیمایی روز قدس



فعالیت غرفه اداره کل کتابخانه‌های عمومی قزوین در مسیر راهپیمایی روز قدس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها