چهارشنبه ۸ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
​کتاب «جايگاه زنان در نظام اجتماعی و سياسی روسيه» منتشر شد

اداره‌كل همكاری‌های فرهنگی و امور ايرانيان خارج از كشور سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، کتاب «جايگاه زنان در نظام اجتماعی و سياسی روسيه» را منتشر كرد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از روابط عمومی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، در برنامه‌ریزی توسعه روابط فرهنگی توجه به تفاوت‌های فرهنگی و اجتماعی دیگر کشورها اهمیت ویژه‌ای دارد و این مهم هنگامی امکان پذیر است که اطلاعات مربوط به اوضاع فکری و فرهنگی هر کشور در بخش‌ها و موضوعات مختلف به طور دقیق و روزآمد در اختیار باشد.

در این میان به منظور توسعه ارتباطات فرهنگی و بین‌المللی زنان، برآورد دقیق از وضعیت زنان و خانواده در کشورها می‌تواند ظرفیت عظیمی را برای گسترش تعاملات فرهنگی بر پایه مشترکات در اختیار فعالان بین‌المللی عرصه فرهنگ قرار دهد و بهره برداری درست از این ظرفیت، در میان مدت و بلند مدت روابط فرهنگی را عمیق‌تر و استوارتر کند.

در این راستا، تدوین یک شناسنامه جامع از وضعیت فرهنگی کشورهای مورد نظر برای گسترش و تعمیق روابط و همکاری‌های فرهنگی و برنامه ریزی دقیق و شایسته برای تعاملات فکری و فرهنگی در همه موضوعات شاخص به ویژه زنان و خانواده یک ضرورت قطعی است؛ لذا، در راستای تحقق اهداف و وظایف مندرج در اساسنامه سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و اجرای سیاست‌های فعالیت‌های بین‌المللی زنان (مصوب مورخ 16/2/1382 شورای عالی انقلاب فرهنگی) طرح تألیف شناسنامه فرهنگی کشورها با رویکرد زنان و خانواده در دستور کار اداره توسعه ارتباطات فرهنگی و بین‌المللی زنان اداره‌کل همکاری‌های فرهنگی و امور ایرانیان خارج از کشور قرار گرفت.

کتاب «جايگاه زنان در نظام اجتماعی و سياسی روسيه» به موضوع بررسی جایگاه اجتماعی زنان در كشور روسيه اختصاص دارد. واکاوی موضوعات و مسائل مطرح در اين کشور، به عنوان كشور متحد با ایران از اهمیتی فوق العاده برخوردار است و ضروری است ابعاد مختلف زیست اجتماعی و سیاسی مردمان این کشور مورد مطالعه و مداقه هر چه بیشتر قرار بگیرد.

بنابر اعلام این خبر، عناوين اصلي كتاب شامل وضعیت تاریخی و خاستگاه طرح حقوق زنان در روسیه، زنان روس و قانون اساسي، جایگاه زنان روس در نظام اجتماعي، جایگاه زنان روس در نظام سیاسی، جایگاه زنان روس در حوزه علمی و دانشگاهی و وضعیت زنان در مناطق مسلمان نشین روسیه می‌شود که در قطع رقعي، 70 صفحه و در ارديبهشت‌ماه سال 1398 منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها