دوشنبه ۲۹ مهر ۱۳۸۷ - ۱۶:۲۴
ديدگاه اسطوره‌اي متون مقدس بنيادين در جهان

مجموعه چهار جلدي «متون مقدس بنيادين از سراسر جهان» اثر "ميرچا الياده" با ترجمه ماني صالحي در سراي اهل قلم نقد و بررسي مي‌شود./

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا)، در ادامه سلسله نشست‌هاي سراي اهل قلم، نشست تخصصي نقد و بررسي كتاب «متون مقدس بنيادين از سراسر جهان» با حضور دكتر ميرجلال‌الدين كزازي، دكتر ابوالقاسم اسماعيل‌پور و ع.پاشايي برگزار مي‌شود و تاريخ‌پژوهان و اسطوره‌شناسان درباره آن گفت‌وگو مي‌كنند. 

كتاب «ميرچا الياده» با ترجمه ماني صالحي علامه و به همت انتشارات فراروان منتشر شده است.

ميرچا الياده، استاد بزرگ اديان تطبيقي جهان، در يك مجموعه گرانقدر مشتمل بر چهار مجلد، متون و روايات ديني و باورهاي معنوي را از سراسر جهان گردآوري و طبقه‌بندي كرده است.

در اين مجلدها به موضوع مرگ، زندگي پس از مرگ و رستاخيز آخرت اشاره مي‌شود و بخش‌هاي مختلفي چون خدايان در دنياي زيرين، مرگ و وضعيت ميانه به روايت اوپانيشادها و متون بودايي، مراسم و آيين‌هاي تدفين در ملل مختلف، اعتقادات ملل باستاني درباره مرگ و بي‌مرگي يا جاودانگي، انواع بهشت‌ها و سرانجام بحث مفصلي درباره رستاخيز به اعتقاد اقوام و اديان مختلف را در برمي‌گيرد.

اين نشست، عصر روز سه‌شنبه 30 مهرماه ساعت 30/16 در خيابان انقلاب، خيابان فلسطين جنوبي، خيابان خواجه نصير، شماره 10، طبقه نخست سراي دائمي اهل قلم پذيراي علاقه‌مندان خواهد بود. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها