چهارشنبه ۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵
خاطرات جاسوس دستگاه اطلاعاتی فرانسه به چاپ دوم رسید

کتاب «از افغانستان تا لندنستان» خاطرات جاسوس دستگاه اطلاعاتی فرانسه در شبکه تکفیری‌های اروپا در زمانی کوتاه از سوی انتشارات شهید کاظمی به چاپ دوم رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «از افغانستان تا لندنستان»، خاطرات عمر الناصری (ابوامام المغربی)، یک جوان اهل مغرب است که از کودکی در بلژیک بزرگ شده و بعد از یک زندگی پرفراز و نشیب، به شبکه‌های تکفیری داخل اروپا متصل می‌شود، اما در همان زمان بنا به دلایلی دیگر به عضویت «دستگاه اطلاعات خارجی فرانسه» (DGSE) نیز درمی‌آید.

این کتاب، شرح جذابی است از زندگی پرماجرای عمر الناصری، کسی که هم می‌خواست «مجاهد» باشد، هم می‌خواست با «تروریست‌ها» بجنگد؛ کسی که هم از دستگاه‌های اطلاعاتی غربی می‌ترسید و هم برای نجات جان خود به آن‌ها پناه برده بود.

شرح این ارتباطات، ماجراجویی‌ها و خطرات سهمگینی که او از سرگذرانده را می‌توانید در این کتاب بخوانید. کتابی که از سوی وحید خضاب؛ محقق و مترجم تخصصی جریانات تکفیری) ترجمه و به همت نشر شهید کاظمی روانه‌ بازار نشر شده است.

در مقدمه‌ کتاب به قلم عمر الناصری، می‌خوانیم: «از رادیو خبر حملات 11 سپتامبر را شنیدم. سوار ماشینم بودم، داشتم می‌رفتم همسرم را از محل کارش به خانه ببرم. خبرنگاران احتمال می‌دادند که هواپیما به صورت تصادفی به برج اول خورده باشد. همسرم سوار ماشین شد. او هم خیال می ‌کرد برخورد، فقط یک حادثه‌ی اتفاقی بوده است. اما من می‌دانستم که این یک حادثه‌ی اتفاقی نبوده. حتی پیش از برخورد هواپیمای دوم فهمیده بودم قضیه از چه قرار است؛ و می‌دانستم کار کیست.

به خانه که رسیدیم، تلویزیون را روشن کردم و زدم کانال سی ان ان. حالا، هر دو برج داشتند می‌سوختند. و مردم در خیابان‌ها از ترس فریاد می‌کشیدند. تنها کاری که می‌توانستم بکنم را کردم: گوشی تلفن را برداشتم و به رابطم در دستگاه اطلاعاتی آلمان زنگ زدم. یک سال و نیم می‌شد که با او حرف نزده بودم. حالم از او به هم می‌خورد. اما حالا هزاران نفر داشتند می‌مردند و من هیچ گزینه‌ دیگری نداشتم.
سریعا جواب داد. وقتی برایش گفتم، قضیه کار کیست، ظاهرا تعجب کرد. گفتم: تماس گرفتم که پیشنهاد کمک بدهم...»
 
چاپ دوم کتاب «از افغانستان تا لندنستان» خاطرات عمر الناصری (ابو امام المغربی) که از پرفروش‌های نشر شهید کاظمی است، در 568 صفحه راهی بازار نشر شده است.
 
علاقه‌مندان برای تهیه این کتاب می‌توانند از طریق سایت manvaketab.ir با 20 درصد تخفیف آن‌را تهیه و یا از طریق ارسال نام کتاب به سامانه پیام کوتاه 3000141441 کتاب را با پست رایگان دریافت کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها