شنبه ۷ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۴:۴۲
یادنامه محمدباقر کتابی فردا در اصفهان رونمایی می‌شود

یادنامه دکترمحمدباقر کتابی ساعت ۱۷ روز دوشنبه نهم اردیبهشت‌ماه در کتابخانه مرکزی اصفهان رونمایی می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) در اصفهان، یادنامه دکتر کتابی توسط دفتر تخصصی ادبیات و مرکز آفرینش‌های ادبی قلمستان شهرداری اصفهان گردآوری شده و شامل مقالاتی است که دوستان، شاگردان، اطرافیان و همکاران دکترکتابی درباره وی نوشته‌اند.

سخنرانان مراسم رونمایی از یادنامه استاد کتابی از شاگردان و همکاران او هستند و این اثر فردا دوشنبه ساعت 17 در کتابخانه مرکزی اصفهان و در حضور خانواده آن مرحوم رونمایی خواهد شد.

مقاله‌های شاگردان، اطرافیان و همکاران آن مرحوم به همراه مقالاتی درباره زندگی، سیره، آثار و تألیفات مرحوم کتابی در این یادنامه گردآوری است.

یادآور می‌شود دکتر کتابی در سال ۱۳۰۲ در اصفهان چشم به جهان گشود. وی دارای دکترای الهیات و عرفان و فلسفه اسلامی دانشگاه تهران و تحصیلات حوزوی در سطح عالی بود. آقای محمد مهریار، میرزا ابوالفضل همائی، حاج رحیم ارباب، حاج میرزا علی آقا شیرزای، آیت الله حاج شیخ مهدی نجفی، آیت الله حسین خادمی و آیت الله طیّب از استادان دکتر کتابی بوده‌اند.

رجال اصفهان در علم و عرفان و ادب و هنر، مقدمه بر کتاب (وحدت وجود) تألیف مرحوم استاد فضل الله ضیاء نور، .... از تالیفات مرحوم کتابی است اشتغال در امور قضایی، استاد دانشگاه اصفهان و دانشگاه صنعتی، عضویت در انجمن آثار و مفاخر اصفهان از جمله مسئولیت‌های علمی و فرهنگی دکترکتابی بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها