دوشنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۶:۱۶
پژوهش‌های قرآنی در جامعه ایثارگری تقویت شود

حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد؛ معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تأکید کرد: باید تلاش کنیم با برنامه‌ریزی و فراهم کردن شرایط، پژوهش‌های نظری و بنیادین ایثارگران در حوزه قرآن را تقویت و به‌صورت گسترده‌تر انجام دهیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی بنیاد شهید و امور ایثارگران، آئین تجلیل از برگزیدگان مقاله‌نویسی و پژوهش‌های قرآنی، دوشنبه 2 اردیبهشت‌ماه با حضور معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در سالن اجتماعات ساختمان معاونت فرهنگی و آموزشی بنیاد برگزار شد.
 
حجت‌الاسلام محمدحسن کاویانی‌راد؛ معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران در این آئین با بیان اینکه قرآن ام‌الکتاب است، افزود: نظام هستی از قرآن بهره‌مند می‌شود و اگر این اتصال قطع شود حیات در عالم از بین می‌رود و پرداختن به موضوع قرآن به‌عنوان یک راهبرد امری ضروری است.
 
وی ادامه داد: قرآن بخش تفکیک‌ناپذیر ایثار و شهادت است و در واقع شناسنامه هر چیزی است که جامعه ایثارگری آن را عرضه کرده است و مجموعه عظیم شهدا، جانبازان و آزادگانی که به همراه خانواده‌های آنان در کشورمان هستند از قرآن جداشدنی نیستند.
 
حجت‌الاسلام کاویانی‌راد با اشاره به اهمیت پرداختن به عمق وجودی قرآن گفت: پرداختن به حقیقت عمیق و متعالی قرآن تنها با حفظ، قرائت و تلاوت ممکن نیست. البته ظاهر قرآن از جذابیت کافی برای جذب انسان‌ها برخوردار است و تنها همین ظاهر می‌تواند دل‌ها را به خود جذب کند، اما باطن قرآن بسیار عمیق‌تر، اثربخش‌تر و شگفت‌تر است.
 
معاون فرهنگی و آموزشی بنیاد شهید و امور ایثارگران تصریح کرد: امروز توجه به باطن قرآن بسیار سخت است، زیرا بسیاری از انسان‌ها از آن غفلت می‌کنند و انسان‌هایی نیز که توانایی درک بخش‌هایی از قرآن را دارند مورد توجه قرار نمی‌گیرند. ما در مواجهه با این کتاب عظیم بیشتر بر ابعاد مقدسی چون قرائت تأکید داریم که بسیار خوب است اما کافی نیست.
 
وی افزود: باید تلاش کنیم با برنامه ریزی و فراهم کردن شرایط، پژوهش‌های نظری و بنیادین ایثارگران در حوزه قرآن را تقویت و به‌صورت گسترده‌تر انجام دهیم. انجام پژوهش در این حوزه می‌تواند ترس از ورود و تحقیق در قرآن را برطرف کند. جامعه ایثارگری باید از مرحله حفظ و قرائت پیشتر برود و در این حوزه به طرح سؤال و مسئله و پژوهش بپردازد.
 
در پایان این آئین که به همت اداره‌کل امور هنری و با همکاری مرکز مطالعات و پژوهش‌های بنیاد شهید و امور ایثارگران برگزار شد، اعظم ترابی از استان اصفهان به‌عنوان رتبه اول، منصوره حمیدزاده از استان سمنان به‌عنوان نفر دوم، محبوبه حمیدزاده از استان سمنان به‌عنوان نفر سوم، مرتضی میرسراجی از استان تهران به‌عنوان نفر چهارم و ابوذر دهداری از استان فارس به‌عنوان نفر پنجم معرفی و مورد تقدیر قرار گرفتند و سه نفر از شرکت‌کنندگان نیز به‌عنوان شایسته تقدیر معرفی شدند.
 
همچنین از سید جواد هاشمی؛ مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان قم نیز به دلیل فعالیت‌ها و همکاری‌های مستمر در حوزه امور قرآنی و برگزاری مسابقات در این حوزه تقدیر به‌عمل آمد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها