جمعه ۳۰ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۱:۱۹
«راز پلاک سوخته» در نمایشگاه کتاب

کتاب «راز پلاک سوخته»، روایت داستانی زندگی شهید مدافع حرم؛ مهدی طهماسبی معروف به «مربی ادب» به‌زودی از سوی انتشارات شهید کاظمی راهی بازار نشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، این کتاب براساس دستنوشته های شهید مهدی طهماسبی در قالب داستان و در ۱۲ فصل تدوین شده است. راوی داستان کتاب، خود شهید بوده و ماجرای سفری که شهید به سوریه داشت و تمام اتفاقات این سفر را در دفترچه‌ای ثبت می‌کرد، به‌صورت روایت داستانی به رشته تحریر درآمده است.
 
شهادت مهدی طهماسبی از شهدای مدافع حرم که دوست و همرزم و هم‌دانشگاهی علی ابراهیمی بوده، وی را بر آن داشت تا به‌صورت جدی مشغول بازنویسی و تدوین خاطرات این شهید شود. وی سعی کرد مأموریت شهید طهماسبی را که خود شهید اتفاقات هر روز سفرش را یادداشت می‌کرد، به‌صورت یک داستان روایت کند.
 
قالب داستان براساس یک روایت که در تفسیر برخی بزرگان دین از قبیل مرحوم فلسفی و… آمده چیده شده که لحظات آخر زندگی یک مؤمن، تمام زندگی و… جلوی چشم مؤمن مثل یک فیلم رد می‌شود.
 
فصل نخست داستان همان ساعات آخر زندگی این شهید است که در ۱۱ فصل شهید زندگی و حوادث سفر اول خود را به سوریه بازگو می‌کند و در فصل ۱۲( فصل آخر) برمی‌گردد به همان ساعات پایانی و لحظه شهادت.
 
شهید طهماسبی؛ داور فوتبال و دارای مدرک درجه ۱ داوری از فدراسیون فوتبال کشور بوده و علاوه بر آن هم حافظ قرآن کریم، شاعر اهل‌بیت (ع) و هم مداح و ذاکر بود. بیشتر شعرهای حماسی که می‌سرود در مراسم تحلیف دانشجویان دانشگاه امام حسین (ع) که با حضور رهبر معظم انقلاب برگزار می‌شد از سوی دانشجویان در مراسم رژه خوانده می‌شد.
 
شهید طهماسبی در رشته کارگردانی و بازیگری هم دارای مدرک عالی بود. استاد نمونه تخریب دانشگاه امام حسین (ع) و خادم افتخاری مسجد مقدس جمکران معروف به مربی ادب به سه جمله طلایی که شاگردان و همکارانش از او به یادگار دارند نماز اول وقت، احترام به پدر و مادر و پهلوان باشیم شناخته می‌شد.
 
«راز پلاک سوخته» در ۲۵۳ صفحه به همت علی ابراهیمی به رشته تحریر درآمده و همزمان با سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، از سوی انتشارات شهید کاظمی منتشر و عرضه می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها