پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۸۷ - ۱۱:۰۰
مهمترين منابع فارسي كتابخانه ملي بريتانيا به ایران می‌‍آید

سر كالين لوكاس رئيس هيات مديره و جمعي از مديران كتابخانه ملي بريتانيا‌، صبح امروز با علي‌اكبر اشعري مشاور فرهنگي رئيس جمهور و رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران ديدار و گفت‌وگو كردند._

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مشاور فرهنگي رئيس جمهور در اين ديدار كه در محل كتابخانه ملي كشورمان برگزار شد‌؛ تبادل فرهنگي را از قديمي‌ترين موضوعات تاريخ بشر دانست و افزود: تاثير اين داد و ستد‌هاي فرهنگي امروزه در مردم كشور‌هاي مختلف قابل مشاهده است.

رئيس سازمان اسناد و كتابخانه ملي يكي از اهداف دولت جمهوري اسلامي ايران را تلاش براي برقراري و گسترش ارتباط فرهنگي با ملت‌هاي جهان دانست و گفت: ما معتقديم اگر ارتباطات فرهنگي به روال طبيعي خود و خارج از دخالت‌هاي سياسي برقرار شود زمينه‌ساز روابط عميق ميان ملت‌ها مي‌شود كه اين به گسترش صلح در جهان كمك خواهد كرد‌.

اشعري ضمن اشاره به تفاهم‌نامه منعقده ميان سازمان اسناد و كتابخانه ملي جمهوري اسلامي ايران و هيأت مديره كتابخانه ملي بريتانيا گفت: بر اساس اين تفاهم‌نامه همكاري‌هاي دو طرف در مورد تبادل منابع گسترش خواهد يافت و نسخه‌اي از مهمترين منابع فارسي و يا مرتبط به تاريخ، فرهنگ و تمدن ايران كه در كتابخانه ملي بريتانيا نگهداري مي‌شود به كتابخانه ملي كشورمان منتقل خواهد شد تا در دسترس محققان قرار گيرد.

سر كالين لوكاس رئيس هيات مديره كتابخانه بريتانيا نيز در اين ديدار اين تفاهم‌نامه را از مهمترين اسناد همكاري اين كتابخانه با مراكز فرهنگي جهان دانست و افزود: كتابخانه‌هاي ملي مانند درخت‌هايي هستند كه ثمره آن‌ها فهم و درك بيشتر مردم است و هر چه اين ارتباطات گسترده شود به فهم مشترك ميان ملت‌ها كمك خواهد كرد.

رئيس هيات مديره كتابخانه ملي بريتانيا كتابخانه‌ها را مركز آموزش خوبي‌ها دانست و افزود: آ‌چه موجب تمايز ميان ملت‌ها و آن‌چه به عنوان اشتراك ميان مردم جهان وجود دارد با استفاده از منابع كتابخانه‌ها قابل استفاده است.

در اين ديدار همچنين دو طرف بر گسترش همكاري‌ها در زمينه ديجيتالي كردن و تبادل منابع و پژوهش‌هاي مشترك در زمينه علوم كتابداري و اطلاع‌رساني تأكيد كردند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها