چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۵
پیام تسلیت مدیرعامل موسسه خانه کتاب به مناسبت درگذشت حاج داراب بدخشان

نیکنام حسینی پور، مدیرعامل موسسه خانه کتاب با ارسال پیامی درگذشت حاج داراب بدخشان از مفاخر فرهنگ و ادب استان خراسان شمالی را تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) در متن پیام تسلیت مدیرعامل موسسه خانه کتاب به مناست درگذشت حاج داراب بدخشان آمده است: «خبر درگذشت شاعر پیشکسوت آیینی و شهسوار فرهنگ خراسان شمالی زنده یاد حاج داراب بدخشان که در طول سال‌های حیات خود، همواره پایبند ارزش‌های والای اسلامی و انقلابی بود، موجب تأثر شد.

استاد حاج داراب بدخشان، فرزند رشید خود را در راه میهن داده است و از عنفوان جوانی آغازگر انجمن‌های ادبی بود. زیرا به خوبی دریافته بود در سالیان طولانی تاریخ و فرهنگ ما شعر بهترین وسیله ارتباطی است. خوش‌رویی، مهربانی و گذشت عناصر مهمی برای شمع محفل شدن ایشان بود. به روز بودن، نقش معنوی و تاثیرگذاری ایشان بر شاعران بر کسی پوشیده نیست؛ نقد را خوب می‌فهمید حتی اگر از طرف نوجوانان مطرح می‌شد.

زنده یاد بدخشان با ذوق و قریحه خود عمر گرانبارش را در راه شعر و شاعری گذرانده و با مجموعه شعر«تلاوت خورشید» و کتاب«یوسفی شدم در چاه» ارادتش را به اهل بیت(ع) جلا بخشیده است و آثار درخشان و بی بدیلی در ساحت شعر ولایی این مرز وبوم آفرید به طوری که زیبایی، رنگارنگی و جوانی را در اشعار استاد می‌توان دید.

موسسه خانه کتاب مفتخر بود در دومین برنامه عصر کتاب استانی با توجه به سیاست وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق عدالت فرهنگی و شعار «ایران فقط تهران نیست» طی آیینی برای ادای حق شعر و ادب، میزبان حضور روشن و پرسخاوت زنده یاد بدخشان باشد که بی دریغ، خالصانه و بی ادعا همه  علاقه مندان و جوانان را مهمان دنیای شعر و شاعری می‌کرد. ما همچنین بنا داشتیم طی آیینی در سطح ملی از ایشان در تهران تجلیل کنیم که اندوه و افسوس خود را در از دست دادن این چهره فرهنگی کشورمان ابراز می‌کنیم.  

اینجانب ضمن همدردی با خانواده، دوستان و آشنایان آن زنده یاد، به اهل فرهنگ و فضیلت و دوستداران شعر و ادبیات تسلیت می‌گویم. خدایش او را در جوار رحمت خویش قرینِ نعمتی ابدی سازد که بایسته چنین رفعتی است.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها