چهارشنبه ۲۱ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۰۸
صالحی در نوروز با کدام هنرمندان دیدار کرد؟

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در آغاز سال جدید طبق روال هر سال با حضور در منزل تعدادی از هنرمندان و فرهیختگان پیشکسوت ضمن تبریک سال نو جویای احوال آن‌ها شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، صالحی نخستين دیدار نوروزی خود در سال ٩٨ را با همراهی تعدادی از معاونان و مدیران این وزارتخانه با حضور در منزل محمدرضا شفیعی کدکنی آغاز کرد. در این دیدار میزبان و میهمان درباره خاطرات گذشته و نیز درباره اثر تازه شفیعی کدکنی سخن گفتند.
 
دیدار نوروزی بعدی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در منزل داریوش اسدزاده، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون انجام شد. سیدعباس صالحی در این دیدار که علیرضا رضاداد، مشاور رئیس سازمان سینمایی هم حضور داشت، ضمن تبریک عید نوروز برای این هنرمند آرزوی سلامتی کرد و گفت: همه ما در ذهن خود خاطراتی از نقش‌هایی که شما ایفا کرده‌اید داریم و امیدواریم به زودی شما را در نقش‌های تازه در آثار سینمایی و تلویزیونی جدید ببینیم.
 
داریوش اسدزاده هم با ذکر خاطراتی از چندین دهه حضور در عرصه سینما و تلویزیون به موضوع کتاب تازه‌ای که در دست تالیف دارد اشاره کرد و اظهار داشت: در این کتاب تاریخ خیابان لاله زار را روایت خواهم کرد. لاله زار روزگاری محل تجمع سینماها بود و می‌شود درباره آن‌ها بسیار حرف زد.

سید‌عباس صالحی در ادامه دیدارهای خود برای تبریک عید نوروز به منزل استاد حسن ناهید، نوازنده پیشکسوت نی رفت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با حسن ناهید ضمن تبریک نوروز جویای حال وی شد و برای این استاد موسیقی آرزوی سلامتی کرد.
 
حسن ناهید هم با بیان خاطراتی از چگونگی گرایش به موسیقی و آغاز علاقه‌مندی‌‍‌اش به ساز نی گفت: نخستین‌بار صدای ساز نی را از رادیوی مغازه‌ها شنیدم، وقتی استاد حسن کسایی می‌نواخت و من شیفته صدای ساز نی شدم.

در این دیدار نوروزی، سیدمحمدمجتبی حسینی، معاون امور هنری و ترابی، مدیرکل دفتر موسیقی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی هم حضور داشتند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی همچنین با حضور در منزل سید فرید قاسمی، روزنامه‌نگار و پژوهشگر پیشکسوت عرصه مطبوعات سال نو را به وی تبریک گفت.

در این دیدار که با همراهی محمد‌مهدی احمدی، مشاور وزیر و مدیرکل حوزه وزارتی انجام شد، سید‌فرید قاسمی بر توجه به آمار فرهنگی در تصمیم‌گیری‌ها تاکید کرد.

این پژوهشگر مطبوعات گفت: آمار فرهنگی می‌تواند نقش مهمی در سیاستگذاری‌های کلان و نیز تصمیم گیری‌های فرهنگی داشته باشد، از این رو دقت در انتخاب شیوه‌های صحیح و علمی در به دست آوردن آمار و صحت آن ضرورت دارد.

صالحی در روز هفتم فروردین، همزمان با روز جهانی تئاتر که در تقویم ایران به‌عنوان روز ملی هنرهای نمایشی ثبت شده با همراهی معاون امور هنری این وزارتخانه، مدیرکل هنرهای نمایشی و مدیرعامل انجمن نمایش با حضور در منازل اکبر زنجانپور و علی نصیریان دو پیشکسوت این حوزه ضمن تبریک نوروز نظرات آن‌ها درباره وضعیت تئاتر را شنید.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در این روز ابتدا در منزل اکبر زنجانپور حضور یافت و روز تئاتر و عید نوروز را به وی تبریک گفت و درباره خاطره خود از نمایشی از این بازیگر با ایفای ٢١ نقش یاد کرد.

زنجانپور هم با ذکر خاطراتی از گذشته، ضرورت ایجاد گذرهای فرهنگی و هنری را مورد اشاره قرار داد و گفت: چند سال قبل طرحی را به شهرداری تهران ارائه کردم که براساس آن خیابان لاله زار که سال‌ها میزبان سالن‌های تئاتر و سینما بوده به یک مرکز فرهنگی تبدیل شود. تئاترهای آن احیاء و در کنار آن مراکز فرهنگی همچون کتابفروشی تاسیس و راه‌اندازی شود تا محل حضور اهالی و علاقه مندان هنر باشد.

صالحی سپس با حضور در منزل علی نصیریان، روز تئاتر و آغاز سال نو را به این پیشکسوت تئاتر و سینما تبریک گفت و پیشنهاد و نظرات این هنرمند را شنید.
 
نصیریان هم با اشاره به خاطراتی از دوران حضور خود در اداره تئاتر و نیز مدیریت تئاتر سنگلج بر توجه بیشتر به نمایش ایرانی تاکید کرد و گفت: البته منظور من از نمایش ایرانی صرفا نمایش‌های آئینی نیست. منظورم تئاتری است که در آن دغدغه‌ها و مسائل جامعه ایرانی مطرح شده باشد که لازمه آن حمایت از تولید نمایشنامه‌های ایرانی است.

وی ادامه داد: خوب است با حضور نمایشنامه‌نویسان شاخص و استادان در شهرستان‌ها نمایشنامه‌نویسان جوان را آموزش داد تا کیفیت و کمیت نمایشنامه‌های ایرانی ارتقا یابد.
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه دیدارهای نوروزی خود به دیدار خانواده الوند رفت و ضمن آروزی آمرزش برای مرحوم خشایار الوند با سیروس الوند کارگردان سینما و خواهر وی گفت‌و‌گو کرد.

صالحی در این دیدار با یادی از آثار مرحوم خشایار الوند، درگذشت وی در آخرین روزهای سال ٩٧ را تسلیت گفت و برای خانواده این هنرمند آرزوی صبر کرد.

سیروس الوند هم در این دیدار که علیرضا تابش، مدیرعامل بنیاد فارابی هم حضور داشت، ضمن بیان خاطراتی از گذشته و چگونگی ورود خود به سینما از رواج فیلم‌های نازل و سطح پائین به لحاظ محتوایی و اندیشه ابراز نگرانی کرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در ادامه دیدارهای خود با هنرمندان برای تبریک نوروز به دیدار علی اکبر صادقی نقاش و هنرمند پیشکسوت حوزه هنرهای تجسمی رفت.

سید‌عباس صالحی با همراهی سید‌مجتبی حسینی، معاون امور هنری و هادی مظفری مدیرکل هنرهای تجسمی ابتدا از آثار به نمایش درآمده در گالری این هنرمند بازدید کرد و سپس به گفت‌وگو با او نشست.

علی‌اکبر صادقی هم با ذکر مواردی از چگونگی کار خود در عرصه هنر گفت: همواره سعی می‌کنم خودم و آثارم را تکرار نکنم به همین دلیل است که حوزه‌های متعدد و متنوعی را تجربه کرده‌ام.

این هنرمند پیشکسوت با تاکید بر حضور نگاه ایرانی در کارهایش گفت: تعصب و تاکید خاصی بر ایرانی بودنم دارم و همواره آن را می‌شود در کارهایم دید.
دیدار با حجت‌الاسلام و المسلمین محسن قرائتی؛ پیشکسوت حوزه فعالیت‌های قرآنی یکی دیگر از دیدارهای نوروزی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بود.
 
سید‌عباس صالحی با همراهی عبدالهادی فقهی‌زاده، معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در دفتر ستاد اقامه نماز با حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی دیدار کرد و ضمن تبریک نوروز از تلاش‌های وی در عرصه قرآن و نماز و ترویج فرهنگ قرآنی تقدیر کرد.
حجت‌الاسلام و المسلمین قرائتی هم در این دیدار بر توجه بیشتر دستگاه‌ها به آموزه‌های قرآنی تاکید کرد و گفت: اگر سیاستگذاری‌ها و تصمیم‌گیری‌ها براساس قرآن باشد بسیاری از مسائل پیش نمی‌آید.
وی توجه به تفسیر قرآن برای عموم مردم را مورد اشاره و تاکید قرار داد و اظهار کرد: در سخنرانی‌ها خوب است تفسیر چند آیه قرآن که مرتبط با موضوع جلسه باشد به بیانی همه فهم و غیرتخصصی ارائه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها