شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۲:۳۲
بازدید راشد یزدی از کتابخانه وزیری یزد

حجت‌الاسلام ‌والمسلمین راشد یزدی در بازدیدی دو ساعته از کتابخانه وزیری یزد؛ از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی، توجه بیشتر مسئولان آستان قدس را به این کتابخانه خواستار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط‌عمومی و امور بین‌الملل سازمان کتابخانه‌ها، موزه‌ها و مرکز اسناد آستان ‌قدس‌ رضوی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین راشد یزدی در جریان بازدید دو ساعته از کتابخانه وزیری یزد، یکی از کتابخانه‌های وابسته به آستان قدس رضوی، با اشاره به جهانی شدن شهر یزد و حضور روزافزون گردشگران داخلی و خارجی در این شهر، بر لزوم توجه بیشتر به این کتابخانه تأکید کرد.
 
این مُبلغ دینی با ذکر خاطراتی از نقش مرحوم حجت‌الاسلام وزیری در بازسازی مسجد جامع و تأسیس کتابخانه وزیری، اظهار کرد: با توجه به اینکه کتابخانه وزیری در کنار مسجد جامع یزد واقع شده و گردشگران زیادی از مسجد جامع بازدید می‌کنند، انتظار می‌رود برنامه‌ریزی‌هایی صورت گیرد تا تمایل این افراد برای بازدید از کتابخانه وزیری با منابع غنیِ خطی، چاپ‌سنگی و چاپیِ آن بیشتر شود.
 
وی در جلسه مشترک با مسئولان دفتر آستان قدس در استان یزد و کتابخانه وزیری، با تقدیر از مدیریت جدید این کتابخانه برای پایه‌گذاری برنامه‌های علمی و اجتماعی در کنار فعالیت‌های کتابداری، از مسئولان آستان قدس رضوی درخواست کرد که توجه ویژه به این بخش از کشور که محل تمرکز گردشگران است، داشته باشند.
 
کتابخانه وزیری یزد واقع در جنب مسجد جامع کبیر یزد، در سال 1348 به دست حجت‌الاسلام سیدعلی‌محمد وزیری وقف آستان قدس رضوی شده است. این کتابخانه در حال حاضر، بیش از چهار هزار و 800 نسخه خطی و افزون بر پنج هزار و 400 کتاب چاپ سنگی را در خود جا داده و با بهره‌مندی از بخش‌های متنوع مانند مخزن‌های مجزای کتاب‌های خطی، چاپ سنگی و چاپی، تالار محققان و... زیرنظر معاونت امور کتابخانه‌های آستان قدس رضوی فعالیت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها