شنبه ۱۷ فروردین ۱۳۹۸ - ۱۰:۵۶
کنفرانس جنبه‌های فلسفی و علمی وگانیسم برگزار می‌شود

کنفرانس جنبه‌های فلسفی و علمی وگانیسم به همت گروه فلسفه، دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی، دانشگاه زاگرب ـ کرواسی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گروه فلسفه، دانشکده علوم انسانی و علوم اجتماعی، دانشگاه زاگرب ـ کرواسی، کنفرانس جنبه‌های فلسفی و علمی وگانیسم را در از روزهای ۲۹ مه تا ۱ ژوئن برگزار می‌کند.

وگانیسم در سال‌های اخیر به طور فزاینده‌ای در رسانه‌ها برجسته شده است. گاردین، نیویورک تایمز و دیگر رسانه‌های برجسته در مورد گیاهخواری به دلیل افزایش تعداد افرادی که به عنوان وگان شناخته می‌شوند، می‌نویسند. بر طبق نظرسنجی‌ها، در ایالات متحده تنها ۱ درصد از جمعیت در سال ۲۰۱۴ به عنوان وگان شناخته شده‌اند، در حالی که این تعداد در سال ۲۰۱۷ به ۶ درصد می‌رسد.

طبق آمارها در موتور جستجو گوگل، کلمه «وگان» از طریق موتور از سال ۲۰۰۸ به ۶۶۰ درصد افزایش یافته است با توجه به این و همچنین بسیاری از نشانه‌های دیگر از افزایش محبوبیت گیاهخواری، برگزارکنندگان کنفرانس به این نتیجه رسیده‌اند که دانشگاه‌ها نیز باید در مورد این پدیده نظر، تحلیل ایده‌های خود را ارائه دهند. هدف اصلی تبیین این موضوع از دیدگاه‌های مختلف، عمدتاً فلسفی (یعنی مفهومی، اخلاقی، سیاسی، هستی‌شناختی و معرفت‌شناختی)، اقتصادی، جامعه‌شناختی، روانشناسی، انسان‌شناسی، بیولوژیکی، پزشکی، قانونی و الهی یا دیدگاه مذهبی است.

از این رو از علاقه‌مندان به موضوعات فوق دعوت می‌شود با ارسال آثار خود به نشانی ایمیل nous.ffzg@gmail.com در این کنفرانس مشارکت کنند. مهلت ارسال آثار تا پایان روز ۳۰ آوریل ۲۰۱۹ است. برای کسب اطلاعات بیشتر به نشانی https://philevents.org/event/show/70446 مراجعه شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها