چهارشنبه ۱۴ فروردین ۱۳۹۸ - ۲۲:۱۹
بررسی دفتر دوم از اشعار منتشر نشده‌ نیما یوشیج

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۰ فروردین به نقد و بررسی کتاب «نوای کاروان، دفتر دوم از اشعار منتشر نشده‌ی نیما یوشیج» اختصاص دارد

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) بر اساس اعلام شهر کتاب به تازگی دفتر دوم از مجموعه‌ اشعار منتشر نشده‌ نیما یوشیج، مستنسخ از گنجینه‌ دست‌نوشته‌های وی با تصحیح سعید رضوانی در فرهنگستان زبان و ادب فارسی منتشر شده است. اشعار این دفتر علاوه بر سه دسته‌ «کلاسیک»، «نوقدمایی» و «نیمایی» که هماره قریب به اتفاق آثار شعری نیما را در خود جای داده‌اند، قطعاتی را هم شامل می‌شوند که در هیچ یک از دسته‌های یاد شده نمی‌گنجند و از هر نظر تازگی دارند. شعرها، پاره‌ای از جالب‌ترین آزمایش‌های نیما در زمینه‌ی فرم را به نمایش می‌گذارند. تخیل شاعرانه‌ی شگفت و غریب نیما نیز که خاص خود اوست در برخی از آثار این دفتر به جلوه‌ی تام درآمده است. اشعار به لحاظ موضوع متنوع‌اند: جنگ، فقر، ناآگاهی، ستم انسان بر انسان، عشق، رنج هستی و دعوت به مبارزه‌ی طبقاتی و حق‌ستانی، پاره‌ای از مضامین آثارند و البته بهره‌ی درخور توجهی از تلاش ادبی نیما، علی‌الرسم، معطوف به طنز و لطایف زندگی فردی و اجتماعی بشر است.

نشست هفتگی شهر کتاب در روز سه‌شنبه ۲۰ فروردین ساعت ۱۶:۳۰ به نقد و بررسی کتاب «نوای کاروان، دفتر دوم از اشعار منتشر نشده‌ی نیما یوشیج» اختصاص دارد که با حضور کامیار عابدی، احمدرضا بهرام‌پورعمران و سعید رضوانی در مرکز فرهنگی شهر کتاب واقع در خیابان شهید بهشتی، خیابان شهید احمد قصیر (بخارست)، نبش کوچه سوم برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها