سه‌شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۷:۵۳
پیام سید عباس صالحی نخستین جایزه دوسالانه کتاب برگزیده نهج‌البلاغه

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در پیامی به نخستین دوسالانه کتاب برگزیده نهج‌البلاغه، نوشت: در دهه پنجم انقلاب اسلامی، نیازمند پرتوافشانی این کتاب جامع هستیم و شرایط کشور را بر آن عرضه و راه‌های علوی را جستجو می‌کنیم.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدعباس صالحی در این پیام گفت: «نهج‌البلاغه تجلی ناب اندیشه و جان امیرالمومنین (ع) است. این گنجینه بی‌نظیر حکمت و عدالت از یک‌سو، معارف توحیدی را در لطیف‌ترین واژگان ارائه می‌کند و راه تأمل را برای حقایق بی‌کران هستی باز می‌نماید. از طرف دیگر، به زخم‌های کهن انسان می‌پردازد و با تبعیض ستیز می‌کند و فضائل نفسانی را مورد اهتمام ویژه قرار می‌دهد.
 
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه انقلاب اسلامی متأثر از آموزه‌های قرآن و تعالیم نهج‌البلاغه و رهنمودهای امام خمینی (ره) به پیروزی رسید، بیان کرد: اینک در دهه پنجم انقلاب اسلامی، نیازمند پرتوافشانی این کتاب جامع هستیم و شرایط کشور را بر آن عرضه کرده و راه‌های علوی را جستجو می‌کنیم.
 
وی ادامه داد: جشنواره جایزه جهانی دوسالانه کتاب برگزیده نهج‌البلاغه، فرصت مغتنمی است که اندیشمندان از این گنجینه گوهرها را اتخاذ کرده و جامعه ایرانی و اسلامی را با آن‌ها آشنا کنند.»

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها