یکشنبه ۱۲ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۸:۵۶
2000 هنرمند به جمع بیمه‌شدگان تامین اجتماعی صندوق اعتباری هنر پیوستند

طی ماه جاری بیش از 2000 نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه کشور به جمع بیمه‌شدگان صندوق اعتباری هنر پیوستند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی صندوق اعتباری هنر، منصور وحیدی‌فر، معاون اعضاء صندوق اعتباری هنر با اعلام  این خبر گفت: براساس توافق میان سازمان تامین‌اجتماعی و وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی،  هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران واجد شرایط پس از عضویت در صندوق و معرفی از سوی معاونت‌های تخصصی مربوطه یا ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها با دریافت و ارائه معرفی ‌نامه صندوق اعتباری هنر بیمه تأمین‌اجتماعی می‌شوند. 
 
وی افزود: اعضای صندوق می‌توانند علاوه بر برخورداری از حمایت‌های مربوط به بیمه صاحبان حرفه‌ها و مشاغل آزاد، شامل فوت و بازنشستگی، از کمک ویژه وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی معادل ١٠ درصد حداقل دستمزد مصوب شورای عالی کار در هر سال، بابت حق بیمه ماهانه خود برخوردار شوند.

معاون اعضاء صندوق اعتباری هنر با اشاره به امضاء تفاهمنامه میان وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و سازمان تأمین اجتماعی در سال ٩٦ گفت: براساس این تفاهم‌نامه از سال گذشته تاکنون بیش از ٦٠ درصد به ظرفیت بیمه‌شدگان صندوق اعتباری هنر افزوده شد.  
 
وحیدی‌فر افزود: بیش از ٤٢ هزار نفر از هنرمندان، نویسندگان و روزنامه‌نگاران سراسر کشور از سوی صندوق اعتباری هنر به سازمان تأمین اجتماعی معرفی شده‌اند و طی ماه جاری نیز ٢٠٢٥ نفر از اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به جمع بیمه‌شدگان صندوق اعتباری هنر پیوستند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها