یکشنبه ۵ اسفند ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۸
بیستمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان در زاهدان افتتاح شد

بیستمین نمایشگاه کتاب سیستان و بلوچستان با حضور٤٠٨ناشر از سراسر کشور عصر امروز در محل نمایشگاه‌های دائمی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان مرتضی سلطان نژاد در آیین افتتاح بیستمین نمایشگاه کتاب زاهدان اظهار داشت: این نمایشگاه با ٢٤٠ غرفه، ٤٠٨ نمایندگی نشر و ٢٤ ناشر استانی تا یازدهم اسفندماه در محل نمایشگاه‌های دائمی زاهدان دایر است.
 
وی با بیان اینکه ٨٣ هزار و ٤٤٢ عنوان کتاب در این نمایشگاه عرضه می‌شود تصریح کرد: نمایشگاه کتاب صرفا بازار فروش کتاب نیست بلکه جریان فرهنگی برای ارتقای فرهنگ کتاب و کتابخوانی و ارزش گذاری به نویسندگان به شمار می‌رود.
 
وی گفت: ٢٤ غرفه به ناشران و ٨ غرفه به کتابفروشی‌های استانی اختصاص داده شده که هم‌زمان با برگزاری نمایشگاه کتاب در سالن جانبی نیز بیش از ٢٠ برنامه برگزار خواهد شد.
 
معاون فرهنگی و هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد سیستان و بلوچستان عنوان کرد: همزمان با برپایی بیستمین نمایشگاه استانی کتاب سیستان و بلوچستان سه رویداد "نمایشگاه رسانه‌های دیجیتال دستاوردهای فرهنگی هنری کانون های مساجد روستایی و پنجمین دوره کتاب سال سیستان و بلوچستان با تجلیل از برترین های این حوزه" برگزار می‌شود.
 
سلطان نژاد با اشاره به اینکه در پنجمین دوره کتاب سیستان و بلوچستان ١١٦ اثر از مولفان استان ارسال شده است خاطرنشان کرد: در پایان این رویداد ١٠ اثر برتر انتخاب و تجلیل خواهند شد.
 
به گفته معاون فرهنگی هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی سیستان و بلوچستان سال گذشته بیش از ٢ میلیارد و ١٠٠ میلیون تومان کتاب به واسطه برپایی نمایشگاه کتاب از سوی مخاطبان خریداری شده که امسال مبلغ یک میلیارد تومان بن کتاب برای خریداران در نظر گرفته شده است.
 
سلطان نژاد گفت: ساعت بازدید نمایشگاه صبح‌ها ٩ تا ١٢ و عصرها ١٦ تا ٢٠ است که در صورت استقبال امکان تمدید نیز وجود دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها