چهارشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۱۷
​برگزیدگان جام باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان در نمایشگاه کتاب خوزستان معرفی شدند

آئین پایانی سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان سه‌شنبه ٢٣ بهمن با حضور مهدی مرادی و احمد اکبرپور نویسندگان کودک و نوجوان در سرای اهل قلم نمایشگاه کتاب خوزستان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از روابط عمومی موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران، آخرین روز فعالیت سیزدهمین نمایشگاه کتاب خوزستان در بخش جنبی با حضور پرشور کودکان و نوجوانان عضو جام باشگاه‌های کتابخوانی و معرفی برگزیدگان جشنواره رقم خورد.

جام باشگاه‌های کتاب‌خوانی عنوان طرحی پیشرو و پویا برای راه‌اندازی و فعال کردن باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان در سراسر کشور است. این برنامه حاصل مشاهده فعالیت کودکان و نوجوانان و رسیدن به شناختی از روش‌ها و علایق فردی و اجتماعی آنان است.

مرجان ظریفی از داوران سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان در این باره گفت: در راستای برگزاری جشنواره جام باشگاه‌های کتابخوانی از کودکان خواسته شد پس از مطالعه کتاب برای نویسنده نامه‌ای بنگارند که در این راستا بیش از ٧٠٠ نامه به جشنواره ارسال شد.

وی با بیان اینکه در این نامه‌ها ، حرف‌ها، آرزوها و نقدها با نویسندگان کتاب مطرح شده بود، افزود: این نامه‌ها به حدی خواندنی بودند که انتخاب پنج اثر برگزیده را سخت و دشوار کرد.
ظریفی تصریح کرد: پس از بررسی نامه‌ها با توجه به مفاد آیین نامه داوری سعی شد تا درخشانترین آثار انتخاب شوند و براین اساس پنج اثر برگزیده و ٦ اثر شایسته تقدیر حاصل تلاش بچه‌های خوزستانی انتخاب شدند.

اجرای برنامه‌های شاد و مفرح از جمله تئاتر، سرود و شاهنامه‌خوانی توسط کودکان و شعرخوانی مهدی مرادی نویسنده کودک و نوجوان ازجمله برنامه‌های آئین پایانی سومین دوره جام باشگاه‌های کتابخوانی خوزستان بود.

همچنین در این آئین احمد اکبر پور نویسنده کودک و نوجوان با تاکید بر ضرورت توجه به کودکان و تقویت قدرت تخیل آنان از خانواده‌ها درخواست کرد ذهن خلاق کودکان خود را تقویت کنند و از مقوله کتاب و کتابخوانی غافل نباشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها