دوشنبه ۶ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۹
​انتخاب ۱۰ میهمان بورسیه نمایشگاه کتاب تهران

مدیر بخش امور بین‌الملل سی ودومین نمایشگاه کتاب تهران گفت: 10 بورسیه به‌عنوان میهمان اصلی و دو بورسیه به‌عنوان مهیمان رزرو برای حضور در این دوره از نمایشگاه انتخاب شدند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران‌(ایبنا) به نقل از ستاد خبری و اطلاع‌رسانی سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، احمد شاکری در خصوص بورسیه‌های میهمان نمایشگاه کتاب اظهار داشت: اعضای شورای انتخاب بورسیه‌های میهمان، مصادیق را در جلسه مورخ 5 اسفند تعیین کردند. براساس ملاک‌های مورد بحث و براساس توزیع گستره جغرافیایی متقاضیان، از میان 35 درخواست و پیشنهاد از مجراهای مشخص، در نهایت 10 بورسیه میهمان اصلی و 2 بورسیه میهمان رزرو معین شد و همچنین روسای چند نمایشگاه به صورت مقامات میهمان انتخاب شدند.

مدیر بخش امور بین‌الملل نمایشگاه کتاب تهران در خصوص روند پیشرفت امور این بخش از نمایشگاه گفت: امسال در تلاش هستیم فعالیت‌های این حوزه از نمایشگاه را هدفمندتر و با استانداردهای متفاوتی برگزار کنیم. بر همین اساس، در واحدهای مرتبط با امور بین‌الملل نظیر مهمان ویژه و بورسیه‌های میهمان و همچنین بازار جهانی کتاب و کشورها و مراکز فرهنگی یک زمان‌بندی معین شده تا با وجود کمبود زمان و تعطیلات پیش رو بتوانیم به بهترین شیوه مسائل این بخش را پی گیری کنیم.

وی در همین زمینه افزود: علاوه بر کشور میهمان، تقاضاهای زیادی برای حضور در نمایشگاه از ناشران در اروپا و آفریقا داشتیم. در ادامه مسیر طی شده، در حال بررسی هستیم تا بتوانیم با نمایشگاه‌های دیگر به صورت تبادل غرفه مراوده داشته باشیم و از طرفی کشورهای منطقه و حوزه تمدنی ما، به گونه‌ای خواهان فعال شدن دبیرخانه بخش بین الملل به صورت دائمی و در طول سال هستند تا امکان تعاملات و بهره مندی از تجربیات طرفین میسر شود.

سی‌و‌دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران ۴تا ۱۴ اردیبهشت ۱۳۹۸ برگزار خواهد شد.​

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها