چهارشنبه ۱۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۱۲
برنامه‌های زمستانی برای کودکان؛ از کارگاه خلاقیت تا قصه‌گویی و تصویرسازی

همزمان با آخرین فصل سال، فرهنگسرای گلستان و مراکز فرهنگی هنری منطقه8 برنامه‌های ویژه‌ای مانند کارگاه خلاقیت، قصه‌گویی و تصویرگری، اکران انیمیشن و نمایش‌های شاد برای کودکان و نوجوانان تدارک دیده‌اند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، با توجه به اهمیت یادگیری در سنین کودکی و نوجوانی و نقش مهم نهادهای فرهنگی در انتقال مفاهیم بنیادی تربیتی و فراهم آوردن محیطی پرنشاط به عنوان بستر یادگیری، بخش عمده‌ای از برنامه‌ریزی‌ها و فعالیت‌های فرهنگسرای گلستان و مراکز تابعه به این رده سنی اختصاص دارد که به معرفی آن می‌پردازیم.

بکارگیری ابزارهای هنری برای پرورش خلاقیت در کودکان
کارگاه‌ «هنر و خلاقیت» با هدف پرورش خلاقیت در کودکان، تشویق نوجوانان به دقیق دیدن محیط پیرامون و تقویت روحیه کار گروهی، با استفاده از تکنیک‌ها و ابزارهای مختلف هنری برگزار می‌شود. «هنر نقاشی»، اولین زبان کودکان برای بیان احساسات و خواسته‌های آنان است و از همین منظر می‌تواند زمینه‌ساز خوبی برای یادگیری مهارت‌های خلاقیت محور در آنان باشد. علاوه بر این، از آن جا که نقش مادر در پرورش خلاقیت فرزند خود انکار ناپذیر است،«کارگاه خلاقیت مادر و کودک»  به منظور ارتباط هرچه بیش‌تر والدین با فرزندانشان و شکوفایی استعدادهای کودکان در فعالیت های فرهنگی این مجموعه در نظر گرفته شده است.   

کارگاه‌ «قصه‌گویی و تصویرسازی»، دیگر فعالیت خلاقانه این بخش است که در آن از بچه‌ها خواسته می‌شود به تصویرسازی قصه‌ یا حکایتی که قصه گو برای آنها بیان می‌کند بپردازند. این فعالیت هنری ضمن پرورش خلاقیت کودک مهارت خوب شنیدن را نیز در او تقویت می‌کند.

یک جمعه با خانواده و تماشای انیمیشن؛ دوبله زنده در سالن  
یکی از برنامه‌های ویژه‌ای که برای کودکان و نوجوانان در فرهنگسرای گلستان برگزار می‌شود، اکران رایگان انیمشین‌های روز سینمای جهان ویژه خانواده‌ها است. در این برنامه که با همکاری موسسه فرهنگی هنری سورن برگزار می‌شود، عوامل دوبله در سالن حضور یافته و به صورت زنده، انیمیشن را برای مخاطبین دوبله می‌کنند.

این برنامه هر دو هفته یکبار روزهای جمعه در سالن آمفی‌تئاتر فرهنگسرا برگزار می‌شود و تا پایان زمستان، 6 انیمیشن سینمایی به نمایش درخواهد آمد.

آموزش مفاهیم تربیتی با نمایش‌های شاد و موزیکال
نمایش‌های شاد و موزیکال، بخش دیگری از این برنامه هاست که ضمن فراهم کردن فضای شاد و پرانرژی برای بچه‌ها، به انتقال مفاهیم مهم آموزشی تربیتی نظیر «حفاظت از محیط‌زیست»، «امانتداری»،‌ «نه گفتن به غریبه‌ها»، «دوستیابی» و .... می‌پردازد.

نمایش‌های «من شنگول و منگول نیستم»، «رویای گارفیلد»، «زمین مهربانی»، «پلنگ خیال‌باف»، «فیل کوچولو»، و «حمله قورقوری‌ها» اکران‌های زمستانی فرهنگسرای گلستان و خانه فرهنگ فدک است که صبح‌ها ویژه مدارس و عصرها میزبان خانواده‌ها و کودکان است.

بازی کردن، شادترین لحظات کودکان را رقم می‌زند. طراحی یک بازی سرگرم‌کننده، تبدیل یک قصه به بازی و ...، علاوه بر تقویت روحیه کارگروهی، نقش مهمی در تقویت اعتماد به نفس کودکان دارد. از این رو خانه فرهنگ فدک یکی از مراکز منطقه8 به طور ویژه در برنامه‌های زمستانی خود فضایی را برای بازی و قصه گویی کودکان در نظر گرفته است.  

براساس خبر روابط عمومی مراکز فرهنگی هنری منطقه 8 و فرهنگسرای گلستان، علاقه‌مندان برای شرکت در برنامه‌های مراکز فرهنگی منطقه8 و فرهنگسرای گلستان می‌توانند به نارمک، میدان هلال احمر، خیابان گلستان، فرهنگسرای گلستان مراجعه کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها